"מחירי הסלולר, בעיקר בחברות הגדולות המשקיעות בתשתיות, נמוכים מדי. הדבר עלול להוביל למצב שבו החברות ייקלעו להפסדים, ובסופו של דבר לפגיעה ברמת השירות, בעובדים ובצרכנים", אמר ל"מעריב" יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.
 
בשיחתו בשבוע שעבר עם הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור, התריע היו"ר מפני המצב. הוא הסביר ששוק הסלולר כולו, ולא רק סלקום, נמצא במצוקה, וכי הרצון לתת רמת שירות גבוהה במיוחד עלול להיפגע כתוצאה מהמחירים הנמוכים.
 
"אף אחד לא רוצה לחזור לרמת המחירים שהייתה בעבר הרחוק, אבל בהחלט יש מקום לתיקון מסוים כלפי מעלה. יש מקום לבחון מתן תמריצים כמו הנחה באגרות התדרים או הקלות רגולטוריות המוטלות כיום על הענף", אמר ניסנקורן והוסיף: "התחרות בשוק תישאר, ואף אחד לא רוצה לפגוע בה. תחרות היא מרכיב בריא, אבל צריך גם היגיון כלכלי. לא ייתכן שיהיו פעילים בשוק שרוכבים על תשתיות המתחרות ללא תמריץ להשקיע. יש צורך להחזיר לעולם הסלולר את האיזון".
 

בתשובה לשאלה כיצד להשיב את האיזון, הביא יו"ר ההסתדרות כדוגמה את עלויות השימוש בתדרים - כ־300 מיליון שקל לשנה - הגבוהות ביחס למקובל במדינות באירופה. "אם המצב הנוכחי יימשך, נגיע לסיטואציה הזויה שבה אף אחד לא מעוניין להשקיע בתשתיות, ורמת השירות תיפגע".
 
בשיחה עמו הבהיר הממונה על התקציבים מרידור שהוא מודע לבעיה שנוצרה בשוק התקשורת, וכי הוא אף החליט להקים צוות בראשות סגן ראש אגף התקציבים אמיר רשף למציאת פתרונות למצב. בתשובה לשאלה אם אין מקום שהעובדים יתרמו את חלקם לשיפור המצב, הוא אמר: "העובדים נותנים כתף. פלאפון העסיקה בימי השיא 5,000 עובדים, ומספרם עומד כיום על 2,500 בלבד. תמונה די דומה קיימת גם בחברות האחרות. אין סיבה לפגוע בשכרם. אנחנו רוצים שהשכר בכל המשק ימשיך לעלות ריאלית בקצב של 2% בשנה. אני לא רוצה לחזור לימים עברו. הכרזנו על סכסוך עבודה בסלקום, ואני מקווה שלא יהיה צורך בשביתה. כרגע הנושא מטופל מול יו"ר האיגוד, ואם יהיה צורך, אני אתערב".

פחות בילויים, פחות פיטורים. שטרן. צילום: סיון פרג'

 
בתוך כך, מנכ"ל סלקום ניר שטרן שיגר אתמול מכתב נוסף לעובדים, השני ב־24 השעות האחרונות, ובו הוא קורא להם לתת יד למהלכי ההתייעלות.
 
"עם יד על הלב, האם לא עדיף לוותר השנה על נופש בחול בעלות 4 מיליון שקל כדי להימנע מפיטורי עובדים? האם לא עדיף לארגן מסיבת פורים צנועה באולם רב־תכליתי במקום מסיבה בעלות של 2 מיליון שקל ולהימנע מפיטורי עובדים?", כתב שטרן.
 
לדבריו, לא מדובר בהפחתת שכר, אלא בהקפאה בלבד של התוספת בשיעור 3%, שנועדה להימנע מפיטורים. שטרן: "אני וההנהלה נוריד בשיעור ניכר את שכר הבכירים במהלך 2019. בדוחות השנתיים שיפורסמו במרץ, כבר תראו ששכרי ירד ב־50%, וגם ב־2019 הוא יקוצץ מאוד".
 
בעקבות האיום לפיטורי 250 עובדים, קיימו אתמול עובדי סלקום אסיפת מחאה, ובמהלכה הזהירה יו"ר הוועד מיה יניב מפני כוונת ההנהלה להתנער מהסכם העבודה שנחתם רק לפני חודשים ספורים, והיא הוסיפה שהעובדים לא יהססו להשבית את החברה אם לא תהיה ברירה.