בית המשפט המחוזי בירושלים החמיר (רביעי) את עונשם של ניב אסרף וערן נגאוקר, שהורשעו בביום חטיפתו של אסרף באפריל 2015 באזור חברון. בית המשפט קיבל את ערעור הפרקליטות והטיל על אסרף תשעה חודשי מאסר בפועל במקום שישה חודשי עבודות שירות שנגזרו עליו ביוני אשתקד. על ערן נגאוקר, שהביע חרטה על המעשים, בית המשפט גזר שישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, זאת במקום שלושה חודשי עבודות שירות שנגזרו לפני כן. 



כזכור, השניים מסרו דיווח כוזב על חטיפה וגרמו להקפצה של כוחות ביטחון רבים לאזור חברון לפני שלוש שנים. הרעיון לביים את חטיפתו נולד אצל אסרף לאחר שהסתבך בהימורים בלתי חוקיים ונותר חייב עשרות אלפי שקלים. אסרף החליט להתחמק מתשלום חובותיו באמצעות מצג השווא שנחטף בחברון.



האירוע התרחש בתקופה מתוחה מאוד, חצי שנה בלבד לאחר חטיפת שלושת הנערים ורציחתם בחברון, שהובילו בסופו של דבר ליציאה למבצע צוק איתן בעזה. ההודעה השקרית של אסרף הקפיצה כוחות רבים לגזרה, והובילה לחסימות כבישים ולפעילות ביטחונית גלויה וסמויה שלטענת הפרקליטות הייתה עלולה לסכן את הכוחות שנשלחו לאתרו ולהצילו.

עו״ד אפרת פילזר, מפרקליטות מחוז ירושלים, אמרה: "בית המשפט ביטא סלידה ממעשי הנאשמים שהיו מוכנים להעמיד בסכנה חיי שוטרים וחיילים, באזור רגיש מבחינה בטחונית, חודשים ספורים לאחר אירוע חטיפת שלושת הנערים ז"ל. ההחלטה שניתנה היום מעבירה מסר לפיו אין להקל ראש עם מי שעושה שימוש ציני בכוחות הביטחון. מדובר במעשה מתוכנן של מסירת ידיעות כוזבות שתוצאותיו עלולות היו לגרום להתלקחות האזור כולו".

עו"ד עידן גמליאלי, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את ערן נגאוקר, אמר בעקבות הפסיקה: "מדובר בעונש חמור שאינו עומד בקנה אחד עם רף הענישה המקובל בעבירות מסוג זה. אנו נלמד את ההחלטה ונשקול את המשך צעדנו. חשוב לציין שנגאוקר הביע חרטה עמוקה על האירוע אליו נקלע שלא ביוזמתו. חשוב לצייו, כי לנגאוקר לא הייתה כל כוונה פלילית לפגוע באיש או לשבש את פעילות כוחות הביטחון".