איה סעיד מסארווה, שנרצחה באוסטרליה הובאה היום (רביעי) למנוחות בעיר הולדתה, באקה אל גרביה, זאת לאחר שגופתה נחתה בארץ בשעות הבוקר המוקדמות. ההלוויה יצאה מבית הוריה של איה, ולאחר מכן נערך טקס תפילה במסגד אל-צראט, ומשם היא הובאה למנוחות בבית עלמין אל-צראט בבאקה אל גרביה. על רקע טקס ההלווייה, מוסדות העיר הושבתו כדי לאפשר לתושבים לקחת בה חלק. 
 
שריף מסארווה, בן דודה של איה, אמר לכאן במהלך מסע ההלווייה: "היא הייתה אדם חיובי מאוד. היא אהבה את החיים, אהבה לטייל ולהכיר אנשים חדשים"
 
כזכור, מסארווה, בת 21 ה-מבאקה אל גרביה, נרצחה במלבורן ע"י הנאשם קודי הרמן, לאחר שבילתה עם חבריה. מותה גרר הפגנות בדרישה לביטחון לנשים. על פי החשד הוא גם אנס אותה.

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
 

מסארווה שהתה במדינה בחצי השנה האחרונה, במסגרת לימודים באוניברסיטת לה-טרובה המקומית. האירוע התרחש בעת שחזרה הביתה לדירתה הסמוכה לקמפוס הראשי של האוניברסיטה, למרחק של כמה מאות מטרים ממרכז הקניות פולאריס, שבו נמצאה גופתה. 

רובא, אחותה של איה, סיפרה שלשום בתוכנית "הצינור" בערוץ 13 על שיחת הווידאו שלה עם איה, שבמהלכה הותקפה, והרגעים האחרונים בחייה. "לא יצא לנו לדבר הרבה. היא שלחה לי הודעת טקסט מוקדם יותר ואמרה שהיא צריכה לדבר. עניתי והיא רק הצליחה לומר לי שהיא לא ציפתה שאענה לשיחה. ואז שמעתי אותה צורחת ומקללת מישהו. ואז שמעתי קולות, מכות או משהו כזה, אני לא בטוחה", אמרה האחות.