האיומים הנשמעים מצד שכנתנו מצפון על כוונתם להפציץ את נתב"ג עלולים להישמע כהבטחה לאור הדיווחים הרבים על הפצצות ישראליות בסוריה. בנושא הזה, האלוף במיל' והבכיר לשעבר במערכת הביטחון יעקב עמידרור שוחח היום (רביעי) עם אילה חסון בתוכניתה ב-103FM והרגיע: "לסורים יש טילים שיכולים להגיע לנתב"ג, אך מערכת היחסי הכוחות בינינו לסוריה היא כזאת שניסיון של הסורים ייתן לנו רישיון לפגוע בהם כל כך קשה עד לכדי סיום השלטון הסורי, לכן אני לא רואה את הסורים מסתכנים באירוע כזה".

עמידרור הוסיף: "לסורים יש יכולת אמנם לפגוע במטוסים היוצאים מנתב"ג, אך הסיכוי שהסורים יעשו דבר כזה נראה לי מופרך. יש לנו אמצעים לנטרל את הטילים של הסורים. אל לנו להוריד את ההגנות במערך הנ"מ שלנו".

יש להם תמיכה איראנית. זה לא נותן להם גב?
"במזרח התיכון בדרך כלל המדינות מדברות גבוהה גבוהה, אך ברגע שזה מגיע לתמיכה אחד לא עוזר לשני. חיזבאללה לא עוזר לחמאס וחמאס לא עוזר לחיזבאללה, למרות האגדות. מעטים המקרים בהם ארגון או מדינה הגיעו לעזרה למדינה אחרת מתוך מחויבות בלבד. לאיראנים בסוריה אין יכולות לגבות את הסורים. על זה אנחנו נלחמים ואת זה אנחנו רוצים למנוע".


יש להם את זה מחיזבאללה, יש להם טילים בסטנד ביי.
"אז הם יצטרכו לשאול את עצמם אם הם מוכנים להקריב את הכלי הכי חשוב שיש להם בלבנון".

למתי הם שומרים את הכלי הזה?
"לדעתי הם שומרים את הכלי הזה ליום בו יצטרכו להתמודד עם ישראל בעצמם. או בעקבות החלטה שלנו לפגוע במערכות הגרעין שלהם, היינו קרובים לזה מאוד לפני כמה שנים. או אם וכאשר ייווצר עימות בינינו לבינם על אדמת סוריה. הם לא יבזבזו את זה עברו איזושהי הרפתקה סורית. כמובן שמדובר בהערכה מושכלת שלי בלבד".
 
נעבור לדירה הדרומית, צלף פגע בחייל צה"ל. נכון או לא נכון להעביר את הכסף לעזה?
"אי אפשר להסתכל על עזה בלי לקחת בחשבון את הגזרות האחרון. עזה היא גזרה לא נעימה והיא גם מעצבנת אבל בסופו של דבר זו גזרה משנית. הבעיה האמתית של עם ישראל היא לא בעזה. אנחנו צריכים להיזהר מלהסתבך באירוע גדול בעזה כאשר יש לנו בעיה כל כך מורכבת בצפון. אם מישהו רוצה לבחון את עצמו איפה יחייכו הכי הרבה, זה יהיה בשני מקומות: במשרדים של אבו מאזן, שמוכן שנעשה מלחמה עד אחרון אנשי חמאס, ובטהרן, שישמחו שתשומת הלב תוסת מהם". 

עמידרור סיכם: "אסור לנו ליפול למלכודת הזאת. כל מה שעושים בעזה צריך להיעשות תוך הסתכלות קבועה על האם אנחנו לא טועים בתמונה הכוללת כשהחשיבות בצפון גדולה פי מאה".