ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) לאירועים האחרונים בגבול רצועת עזה ושיגר איום לארגונים ברצועה. "מישהו בעזה חשב שהוא יכול להרים ראש - הם צריכים להבין שהתגובה שלנו תהיה קטלנית וכואבת מאוד. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ולכל הסלמה", אמר נתניהו במהלך תרגיל צבאי בבסיס שיזפון בנגב. 
בנוגע למצב בצפון אמר נתניהו כי "האויב העיקרי שאנחנו עומדים בפניו זה איראן. איראן מכריזה על כוונתה להשמיד אותנו בנשק גרעיני שאנחנו מחויבים לסכל, אבל איראן גם בונה כוחות סביבנו. היא רוצה ללפות אותנו. הם הקימו מבצר קדמי בלבנון, באמצעות חיזבאללה, הם הקימו מבצר דרומי בעזה שאותו תומכים חמאס והג'יהאד האסלאמי, ועכשיו הם רוצים להקים מבצר שלישי, ממש על גבולנו מול גולן, בהתבססות צבאית של צבא איראן בסוריה". 
 
עוד הוסיף: "אנחנו מחויבים להילחם בכל הדברים הללו. אנחנו הולמים בצבא איראן בסוריה. צה"ל הוא הצבא היחיד שנלחם בצבא האיראני בסוריה. אנחנו מנטרלים את נשק המנהרות, במבצע מגן צפוני עכשיו בלבנון, ואת נשק המנהרות בעזה. אנחנו בשלוש החזיתות האלו מול איראן וגרורותיה". 

בתוך כך, מקורות בחמאס מסרו ל"כאן ב" כי הירי של הצלף היה מנוגד לאינטרס הכללי שלהם, והם שלחו מסר לישראל דרך המתווכים כי הם פתחו בחקירה בנוגע לזהות היורה: "זה נראה לכם הגיוני שנאפשר ירי לפני שהכסף ייכנס? אין לנו שליטה של 100 אחוז. אי אפשר לשבור כלים אחרי כל תקרית בודדת".
 

כזכור, בעקבות האירועים האחרונים ברצועת עזה החליט נתניהו לא לאפשר את העברת הכסף הקטארי היום לרצועת עזה. מדובר בפעימה השלישית, שבה אמורים היו לעבור לידי חמאס 15 מיליון דולר במזומן. ההוראה של נתניהו מגיעה לאחר שבמהלך הפרת סדר בדרום רצועת עזה, נפצע באורח קל קצין צה"ל מירי מחבל לעברו באזור כיסופים.



בתגובה לאירועים הגיב צה"ל בירי טנקים לעבר עמדת חמאס ברצועה. מתחקיר האירוע עולה כי כדור פגע בקסדת הקצין במהלך הפרות הסדר. הקצין, מפקד פלוגה בצנחנים, פונה על ידי צוותי ההצלה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. כמו כן, חיל האוויר תקף אמש מספר יעדים של חמאס בצפון רצועת עזה במהלך הלילה.



בתוך כך, חמישה חשודים התקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, ושניים מהם הצליחו לחצות את הגדר לשטח ישראל, אולם זמן קצר לאחר מכן הם שבו לשטח הרצועה. בד בבד, בעקבות ירי התגובה של הטנקים על עמדת התצפית נהרג פעיל חמאס ושניים פעילים נוספים נפצעו, אחד מהם באורח קשה.



אתמול בבוקר בוצע ירי נוסף לעבר עמדת חמאס ריקה בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי לעבר כוחות צה"ל. בתקרית הראשונה לא היו נפגעים. האירוע שהתחולל אחר הצהריים באזור כיסופים היה מורכב יותר. זה החל בהפרת סדר אלימה, שבמהלכה יודו אבנים לעבר כוחות צה"ל, ובשיאה נפתחה האש לעבר הקצין. כאמור, במקרה זה הייתה עמדת חמאס מאוישת, ועל פי הדיווחים מעזה, שני פעילי הזרוע הצבאית של חמאס נהרגו כתוצאה מהתקיפה.


במערכת הביטחון רואים בשני האירועים הנפרדים קשר ישיר, וההערכה היא כי מקרי הירי בזה אחר זה אינם מקריים.



בהקשר זה, יש לציין כי גורמי ביטחון מזהים קשר בין האירועים בכלא עופר, שמובלים על ידי הג'יהאד האסלאמי, לבין האירועים ברצועת עזה, שגם בהם, ככל הנראה, מעורב הג'יהאד האסלאמי. ההערכה היא כי הפרות הסדר והירי לעבר קצין צה"ל הם תגובה הן לאירועים בכלא עופר והן למתרחש ברצועה, ולפיכך הן מהוות גם אקט של התרסה כלפי חמאס. ההערכות הן כי האירועים אתמול בצד ההחלטה לעצור את הזרמת הכסף הקטארי, צפויים להעלות את המתיחות בדרום בימים הקרובים, ובצה"ל נערכים לאפשרות של הסלמה.