משרד החוץ הרוסי הודיע היום (רביעי) כי תקיפות ישראל בשטח סוריה חייבות להיפסק, זאת על רקע הפצצת חיל האוויר בימים האחרונים. "פרקטיקת התקיפות השרירותיות על מדינה ריבונית, במקרה הזה סוריה, צריכה להיפסק", אמרה דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זחרובה.



הלילה אמר שגריר סוריה באו"ם, בשאר ג'עפרי, במהלך ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם על המצב במזרח התיכון כי "התוקפנות של האויב הישראלי כנגד סוריה לא הייתה מתבצעת ללא התמיכה הבלתי מוגבלת שמספקות לה מדינות החברות באו"ם". לאחר מכן, איים ג'עפרי כי אם מועצת הביטחון של האו"ם לא תעצור את התקיפות הישראליות בשטח סוריה, "סוריה תפעיל את זכותה הלגיטימית להגנה עצמית ותגיב על התוקפנות הישראלית בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק באמצעות תקיפה על נתב"ג".



כזכור, אתמול דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון, כי מספר ההרוגים בתקיפת צה"ל בסוריה עלה ל־21 לפחות. עוד דווח כי מתוך ההרוגים, 15 אינם סורים ו־12 הם אנשי משמרות המהפכה של איראן. ששת האחרים הם אנשי המשטר וצבא סוריה. עוד דווח כי התקיפה גרמה לנזק הגדול ביותר למחסנים ולאתרים הצבאיים של משמרות המהפכה בסוריה מאז החלה ישראל לתקוף במדינה. המרכז לזכויות אדם מוסר כי מספר ההרוגים הגבוה יחסית וההרס הרב הם תוצאה של שלוש גיחות ההפצצה שביצעו מטוסי חיל האוויר, כפי שנמסר מצה"ל.

יו״ר התנועה ציפי לבני אמרה בתגובה להודעת משרד החוץ הרוסי: "תוצאות מדיניות ההפקרות המדינית ביטחונית של נתניהו. שובר את מדיניות העמימות משיקולים פוליטיים אישיים וכובל את ידי צה"ל במערכה בצפון". 
 
ח"כ עפר שלח (יש עתיד), חבר ועדת החוץ והביטחון אמר בעקבות ההודעה הרוסית כי "זו החותמת הסופית על כישלונו המדיני של נתניהו בחזית הצפון". עוד הוסיף שלח: "שילוב של שחצנות מיותרת ופטפוט שכל תכליתו היא פוליטית, יחד עם מחדל מדיני שאנחנו מתריעים עליו כבר חודשים, מביא לקשירת ידי צה״ל מול איראן ולפגיעה בביטחון. ככה זה כשכל מה שמניע את ראש הממשלה הוא שיקולי פוליטיקה והישרדות".

"ההתקפות חייבות להיפסק". פוטין ונתניהו. צילום: רויטרס


דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר שלשום בשיחה עם כתבים כי חיל האוויר תקף כמה מטרות של כוח קודס האיראני, בהם מרכז אימונים ומחסנים של אמצעי לחימה, ובמוקד התקיפות עמד אתר אחסון אמל"ח בשדה התעופה בדמשק. "בטרם התקיפה", אמר מנליס, "הזהרנו את הסורים שלא לבצע ירי נ"מ, אך בפועל בוצע ירי כזה, וזו הסיבה שהוחלט על תקיפת הסוללות.

"הפעולה הייתה ניסיון איראני לתקוף את ישראל. האיראנים מחפשים זה זמן רב לפעול נגדנו על מנת לנסות לייצר משוואת תגובה נגדנו. "אני לא יודע להגיד שהירי אכן כוון לחרמון, אלא רק שהוא כוון לצפון הרמה". 

"זה כמה חודשים", הוסיף דובר צה"ל, "האיראנים מנסים ליצור פעולות שירתיעו את ישראל מהמשך הפעולה נגד התבססותם בסוריה, והמדיניות שלנו - למנוע את הפעולות הללו, אינה משתנה. יש הרבה מאוד יכולות שהם רצו שיהיו להם ואין להם, כמו שדה תעופה איראני שעדיין אינו קיים".מספר ההרוגים בתקיפת צה"ל בסוריה עלה ל־21 לפחות. עוד דווח כי מתוך ההרוגים, 15 אינם סורים ו־12 הם אנשי משמרות המהפכה של איראן. ששת האחרים הם אנשי המשטר וצבא סוריה. 
 
עוד דווח כי התקיפה גרמה לנזק הגדול ביותר למחסנים ולאתרים הצבאיים של משמרות המהפכה בסוריה מאז החלה ישראל לתקוף במדינה. המרכז לזכויות אדם מוסר כי מספר ההרוגים הגבוה יחסית וההרס הרב הם תוצאה של שלוש גיחות ההפצצה שביצעו מטוסי חיל האוויר, כפי שנמסר מצה"ל.