"תראה לי את הילד השמן והטיפש שאף אחד לא אוהב", אומרת סוזן, המורה למשחק, ליהודה לוי, בפרק החמישי של העונה השנייה של "איש חשוב מאוד" שיוקרן הערב (חמישי) ב־20:15, ב־HOT3 וב־NEXT TV.



לוי, בגילומו של לוי, מצליח לבצע את הסצנה באופן מופתי. סוזן, שאותה משחקת השחקנית האמריקאית קונסטה דאנס (Concetta D'Agnese), יוצאת מהסשן כל כך מרוצה, שהיא מחליטה להטריד אותו מינית זמן קצר לאחר סיומו.



דאנס (74), שהרזומה הארוך שלה כולל, בין היתר, השתתפות בסדרות ER, "מסע בין כוכבים", NYPD Blue, "הפרקליטים" ו"מי הבוס?", מגלמת, כאמור, מורה למשחק עטורת תהילה, בפרק, שככל הנראה יעורר עם סיומו דיון סוציולוגי ומגדרי נרחב (מי אמר "בנות", עונה 6 פרק 3?).



למי שאינו מעודכן, נספר שהעונה השנייה של סדרת הדרמה הסמי־ביוגרפית מטיסה את הגיבור שלה – לוי, הפרסונה והאיש - ללוס אנג'לס הרחוקה, שם הוא מגלה לתדהמתו שהדרך לשדרת הכוכבים רצופה בבורות על המדרכה, ולה לה לנד לא בדיוק מחכה לו.



גם דאנס, שעשתה מסע הפוך - הגיעה מאל.איי לצורך צילומי הפרק בישראל, לא שמעה לפני זה על הכוכב הגדול ביותר של ישראל כיום. "העובדה שלא ידעתי מי הוא, הייתה רק יתרון, בהתחשב באופי היחסים שלנו על המסך", היא אומרת. "בתפקידי כסוזן, היה לי קל להתעלם לחלוטין ממעמדו הרם בישראל. התגלה בפני שחקן מאוד מפוקס ורציני לגבי עבודתו, ומאוד אהבתי את זה. כשנחתתי בישראל, אחרי טיסה ארוכה מלוס אנג'לס, נלקחתי ישר למדידות על הסט. הצוות עדיין צילם שם ויהודה ניגש אלי והעניק לי חיבוק חם. הוא אמר שראה את האודישן שלי ושהוא מתרגש לעבוד איתי. בהמשך הערב הצטרפתי לצוות להדלקת נר ראשון של חנוכה, ויהודה בירך ושר. זו הייתה ההיכרות הראשונה שלי עם החג הזה ועם ישראל, וזה היה מאוד מרגש".



איך הייתה חוויית העבודה עם צוות טלוויזיה ישראלי?
"מעולה. לא הייתי מודעת לשום בעיה על הסט. הצוות כולו היה קשוב וממוקד בעבודה. אני חייבת לציין לטובה את מחלקות האיפור, השיער וההלבשה: כל תלבושת שהביאו לי התאימה בצורה מושלמת והייתה בחירה מצוינת לתפקיד; המאפרת רונית (דוגו־ארביב - ק"ס) גרמה לי להרגיש יפהפייה ונתתי בה אמון מוחלט; ומעצבי השיער שטיפלו בשיער שלי, שהוא מתולתל באופן טבעי, התגלו כפשוט גאונים. המפיקה הציגה בפני קצת את חיי הלילה של תל אביב. היא לקחה אותי ביום החופש שלי לבר ליד המלון, והכירה לי קוקטייל מטורף בצבע ירוק. זה היה נראה מגעיל בהתחלה, אבל הטעם שלו היה פנטסטי".



כל האמת בפרצוף
כמו מיליוני שחקנים לפניו, גם לוי מנסה בסדרה את מזלו בהוליווד הקשוחה והבלתי מתפשרת. לדברי דאנס, הקושי שעמו מתמודדת דמותו בסדרה, דומה לזה של שחקנים רבים שמגיעים ללוס אנג'לס מערים קטנות יותר בארצות הברית, שבהן הם מוכרים ככוכבים מקומיים. "אין לי מושג איך הם מצליחים לנווט את עצמם בעיר הגדולה, לצד ההפתעה של התחרות העצומה שבה הם נתקלים", היא אומרת. "אני זוכרת שכשאני עברתי לאל.איי מניו יורק, חשבתי שכל בחורה שנמצאת בחדר, יפה פי עשרה ממה שאי פעם אוכל להיות. כולן היו כל כך גבוהות ובלונדיניות, פשוט מושלמות. אני מניחה שהבעיה הגדולה ביותר שבה נתקלים שחקנים ממדינות אחרות, היא השפה. עם זאת, אם בעבר שחקנים זרים נאלצו להיפטר מהמבטא שלהם, אני יודעת שכיום הרבה מפיקים מעדיפים שחקנים בעלי מבטא אותנטי".



סוזן, המורה למשחק שגילמה דאנס, התגלתה כמרשעת לא קטנה מול הסטודנטים שלה. כזאת שאומרת את כל האמת בפרצוף. לאחד מהם היא אמרה בסיום הסצנה שבה השתתף, שהוא לא נמשך לאשתו, שישבה בקהל; ואילו לבת זוגו של לוי בסצנה, אמרה שהיא נערה נמוכה ועכברית, שיש לה בעיות בלתי פתורות עם אביה.



את, קונסטה, מאמינה בשיטת סוזן?
"האמת שדנתי בכך עם שירלי (מושיוף, יוצרת הסדרה - ק"ס), שכן בעצמי למדתי בעבר, לתקופה קצרה, טכניקת משחק לקומדיה מוזיקלית. אני לא חושבת שהעברת ביקורת מרושעת, או שמא נקרא לה, 'בלתי מסוננת', מול כיתה שלמה, היא דבר הכרחי. אני כן חושבת שזה חשוב להגיע לאמת של הרגש ושל הסצנה, אבל אני אישית מעדיפה ל'העביר את החדשות' בצורה נעימה. הרבה מורים משתמשים בטכניקה של סוזן, ואני לא מאמינה שהיא באמת אישה רעה. היא פשוט שייכת לסוג של אנשים שסבורים שהדרך הזו היא הדרך המהירה ביותר להשגת המטרה של הסצנה. הצופים שומעים בפרק על השחקנים הכוכבים שלימדה בעבר (ליאונרדו דיקפריו הוא אחד מהם - ק"ס), אבל לא על אלה שנהרסו רגשית ונפשית בגלל השיטה שלה".



כאישה בעידן ה־#MeToo, לא היה לך קשה למצוא את עצמך בצד של המטרידנית מינית?
"אכן, זאת הייתה הסצנה הכי קשה שלי לביצוע, עד שהבנתי את הסיבה: כאישה צעירה, מצאתי את עצמי לא פעם בכיסא של יהודה, שהוטרד על ידי סוזן. מבחינתי, זו הייתה כמו התנסות חוץ־גופית, והייתי חייבת לשים את קונסטה מאחורי הקלעים כדי לחבק את התפקיד של סוזן ולהיכנס לתוך הראש שלה".



והצלחת להבין למה היא התנהגה כך?
"כן, כי היא אישה עצמאית ובעלת השפעה שהחליטה להשתמש בכריזמה ובאישיותה החזקה, באותה דרך שבה גברים רבים השתמשו ומשתמשים בהן. בנוסף, יש סיבות אישיות נסתרות, והן מגוונות בדיוק כמו מספר האינדבידואלים שמתנהגים כך".