יממה לאחר הפגישה בין פרקליטי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פורסמו הערב (רביעי) ביקורת קשה מצד מקורבי נתניהו על פרקליט המדינה, שי ניצן. לפי מקורבי נתניהו, ניצן "מנסה לחבל במדינה דמוקרטית ומעוניין לבצע דבר המנוגד לדמוקרטיה". טענות אלו פורסמו הערב בחדשות 13. 



מקורבי נתניהו טוענים כי מי שדוחף את היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה עוד לפני הבחירות הוא ניצן. לדבריהם "שי ניצן רוצה שיזכרו אותו כמי שהפיל את ממשלת נתניהו. הוא זה שדוחף להגיש כתב אישום נגד רה"מ, ודוחף את מנדלבליט לפרסם החלטה כזו לפני הבחירות". 



כמו כן, מקורבי נתניהו תוקפים את ניצן וטוענים כי הוא "מנסה לחבל במדינה דמוקרטית ומעוניין לבצע דבר המנוגד לדמוקרטיה. לא היה דבר כזה בתולדות מדינת ישראל". 



מנדלבליט עם נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



כאמור, דברים אלו באים יממה לאחר פגישת פרקליטי נתניהו ליועמ"ש. היום פנו הפרקליטים למנדלבליט בדרישה לעצור את ההדלפות לאמצעי התקשורת. במכתב ששלחו היום, עליו חתומים עו"ד נבות תל צור ועו"ד טל שפירא, נכתב כי חקירות ראש הממשלה לוו לאורך כל הדרך "בהדלפות מגמתיות בלתי פוסקות של חומרים מתוך חדרי החקירות, חומרים אשר מטבע הדברים היו ונותרו בידי גורמי האכיפה בלבד".



"הדלפות אלה איבדו כל רסן בימים האחרונים, כאשר מדי ערב אנו נדהמים לראות כי מהדורות החדשות בערוצים השונים נפתחות ב"גילויים חדשים ומרעישים" מתוך החקירות ובהדלפות מגמתיות של חומרי חקירה חלקיים, מסולפים, מעוותים ומוטים, וזאת במטרה ברורה ליצור דעת קהל שלילית כנגד ראש הממשלה על רקע הבחירות הקרובות וכן על מנת להפעיל לחץ לא ראוי על היועץ המשפטי לממשלה אשר בימים אלה יושב על המדוכה לגבי תיקים אלה ממש", נכתב במכתב.