מוזיאון יד ושם ופייסבוק ישראל הכריזו היום (רביעי) על שיתוף פעולה לקידום הנצחת השואה ברשת החברתית. שיתוף הפעולה להנצחתם של נרצחי השואה יכלול שני פרויקטים ייחודיים: "קיר הזיכרון", פרויקט שיעלה מחר לאוויר לקראת יום הזיכרון הבין-לאומי לשואה ו"לכל איש יש סיפור"- פרויקט חדש שיעלה לרשת לקראת יום הזיכרון לשואה והגבורה, שיצוין בחודש מאי. 

"קיר הזיכרון", יאפשר למשתמשי פייסבוק לשתף שמו ותמונתו של נרצח שואה, הלקוחים מתוך מאגר השמות המקוון של יד ושם. בסיס הנתונים של מאגר זה, ישמש גם לפרויקט חדש: "לכל איש יש סיפור", פרויקט עתידי שיאפשר למשתמשים לשתף כסיפור פייסבוק ("סטורי") את סיפורו של נרצח שואה שפייסבוק תיצור מהמאגר של יד ושם. פרויקט זה יושק לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה. 
"יד ושם עמל מידי יום להבטיח קיום מתמשך ורלוונטי של זיכרון השואה. אחד האתגרים הניצבים בפנינו הוא הפצתו והנחלתו באופן גלובלי" הסביר יו"ר יד ושם, אבנר שלו, "על כן אנחנו נוכחים ופעילים גם ברשתות החברתיות בהן מתנהל השיח העכשווי. שיתוף הפעולה של יד ושם עם פייסבוק ישראל, יסייע לחבר קהלים רחבים לשמותיהם ולסיפוריהם של היהודים שנרצחו בשואה ויאפשר למבקשים להביע מחויבותם להנצחה לעשות זאת בדרך פשוטה ועדכנית בזירה המרכזית כיום". 

מנכ"לית פייסבוק ישראל עדי סופר-תאני ציינה כי "בימים אלו, בהם אנו מציינים את יום הזיכרון הבין-לאומי לשואה אנו מבקשים להפוך את ההנצחה האישית לציבורית, זאת באמצעות השימוש בטכנולוגיה שיאפשר לכל אחד מאיתנו להתחבר לשם וסיפור של נרצח ספציפי". היא הוסיפה: "כ'שגרירי זיכרון' מוטלת עלינו האחריות לזכור ולשמר את זכרם חי וקיים למען הדורות הבאים, ושיתוף הפעולה שלנו עם יד ושם יממש זאת". 
קיר הזיכרון יפעל באתר יד ושם ובקישור מפייסבוק בתאריכים 24-29.1.2019 לציון יום הזיכרון הבין-לאומי לשואה (שחל ב-27.1), ויאפשר לגולש לקחת חלק פעיל בהנצחה, באופן אישי, פשוט ומידי. משתמשים שיבחרו להשתתף בפרויקט, יקושרו באופן אוטומטי ואקראי לאחד מהגברים, נשים או ילדים המונצחים במאגר המרכזי של שמות קורבנות השואה ביד ושם, הכולל היום כ-4,800,000 שמות. שמו של המנציח, בצרוף שמו ותמונתו של הנרצח יופיעו על קיר זיכרון וירטואלי באתר יד ושם וניתן יהיה לשתף את ההנצחה בעמוד הפייסבוק האישי.
השלב השני של ההנצחה ברשת החברתית יושק באפריל, לקראת ציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה (שחל ב- 2.5). "לכל איש יש סיפור" הינו פרויקט שיאפשר למשתמשי פייסבוק לשתף סיפור של נרצח בשואה בעמוד הפייסבוק האישי. הסיפורים יורכבו אוטומטית, בהתבסס על המאגר המרכזי של שמות קורבנות השואה של יד ושם, ויאפשרו לכל משתמש לשתפם ב"סטורי" שלו באופן שיהווה הנצחה אישית ובמקביל הפצה נרחבת של סיפורו של נרצח השואה לכל מי שיצפה ב"סטורי".