בתחרות הג'ורוויזיון, הנערכת במתכונת האירוויזיון, מבצעים אומנים צעירים בגילי 10־19 גרסאות כיסוי לשירי פופ שונים, ובכל שנה נבחר מוטו מרכזי שונה הקשור למורשת היהודית. השנה חוגג הפסטיבל יום הולדת 18, ולפיכך נבחרה המילה "חי", והיא אמורה להשתקף בביצועיהם. את המתחרים, המייצגים 25 קהילות יהודיות בגרמניה, יבחנו דמויות ידועות בתעשיית הבידור הגרמנית. גם נטע ברזילי, שכבשה את אירופה בתחרות האירוויזיון בשנה שעברה, תופיע בתחרות כאורחת מיוחדת.



המארגנים - המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, בתמיכת קרן ג'נסיס והרשויות הפדרליות והמקומיות בגרמניה - מצפים השנה לשיא של 1,500 משתתפים ו־3,500 אורחים. "התחרות היא גולת הכותרת בלוח השנה של האירועים היהודיים", אומר ד"ר יוסף שוסטר, נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה. "בעזרת הג'ורוויזיון אנחנו רוצים לחזק את הזהות היהודית של בני הנוער, לקדם תחושה של קהילה ולעודד את הדור הצעיר של יהודי גרמניה לגשת ליהדותם בצורה יצירתית".



משימתה העיקרית של המועצה המרכזית של יהודי גרמניה היא להגן על האינטרסים של הקהילות היהודיות בחברה הגרמנית ולקדם הבנה הדדית בין יהודים ללא יהודים בגרמניה. היא ממלאת תפקיד מרכזי בפיתוח הקהילות היהודיות המקומיות, ומספקת משאבים מקצועיים לחברי הקהילות והזדמנויות חינוכיות ותרבותיות לנוער, לתלמידים ולמשפחות צעירות. לאור התעניינותם הרבה של בני נוער יהודים דוברי הרוסית בגרמניה, רואה קרן ג'נסיס בתחרות זו הזדמנות חשובה לתמיכה באינטגרציה שלהם בחיים היהודיים בגרמניה.



"המשימה של קרן ג'נסיס היא לחזק את הזהות היהודית של יהודים דוברי רוסית ברחבי העולם", אומר איליה סליטה, הנשיא ומנכ"ל הקרן. "התחרות לא רק מהווה הזדמנות לקדם את המטרה הזאת, היא גם מדגימה גם את הפוטנציאל הבלתי נדלה של כישרון ויצירתיות שהקשר היהודי ואנרגיית הנוער יכולים לספק".