הנשיא האמריקאי הפרובוקטיבי ביותר בהיסטוריה מעורר סביבו דיון חסר תקדים תגובות בתקשורת ובקרב כוכבי הוליווד. רבים בארה"ב ניסו להבין את תופעת דונלד טראמפ, וכעת, מגיע אל הדוכנים ספר ראשון שנכתב על הנשיא בשפה העברית, "'המפתח להבנת טראמפ", שמנסה לענות על השאלות - האם האיש לא צפוי? האם ניתן לצפות את מהלכיו? או שמא מדובר באדם שמצייץ מה שראה בפוקס ניוז?



יועץ התקשורת  קובי ברדה, מנסה באמצעות ספרו החדש להעניק לקוראים את המפתח שיפתח את הדלת אל הבית הלבן. לטענת הכותב התופעה שנקראת דונלד טראמפ, האאוטסיידר שטרם כיבוש הבית הלבן לא השתתף באף מערכת בחירות, ושזכה לקיתונות של בוז ולגלוג מהאקדמיה, התקשורת והאליטות החברתיות בארה"ב, היא לא באמת חידה (כפי שרבים נוטים לחשוב). למעשה, מדובר באחד הנשיאים העקביים ביותר, הנאמן למילתו והבטחתו וככזה המבטל את השפעת "מה שרואים מכאן" האופיינית לכל פוליטיקאי, בבואו להתמודד עם הבטחת בחירות שנפגשת עם המציאות.



 "המפתח להבנת טראמפ". עטיפה
"המפתח להבנת טראמפ". עטיפה




"המפתח להבנת דונלד ג'יי טראמפ" מנסה להבין את ההיגיון שבשיגעון - ולקרוא את מחשבותיו בצורה שתאפשר לכם להרגיש שגם אתם יכולים להסביר את הרציונל מאחורי מהלכיו בארוחת השבת, בשיחה עם משקיעים מחו"ל או סתם כשתקראו ידיעה פרשנית ברשתות החברתיות או בתקשורת המסורתית. בין השאר דן הספר במניע האמיתי למעבר השגרירות לירושלים, בפרשיית "הקנוניה עם רוסיה" ומדוע ארה"ב מתנתקת מהמזרח התיכון.



קובי ברדה. צלם : טל גבעוני
קובי ברדה. צלם : טל גבעוני