יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, אברהם דובדבני, ביקר הערב (חמישי) את יהדות התפוצות בשל מה שכינה תגובה "גלותית וחסרת אונים" לאנטישמיות. במהלך כנס המאבק באנטישמיות בירושלים ביוזמת ההסתדרות הציונית העולמית, בחר דובדבני לתקוף דווקא את קורבנות האנטישמיות, והאשים אותם ב"הפניית הלחי השנייה" לאלימות נגדם.

"בכל אירוע אנטישמי בעולם, על מנת לא לעצבן את השלטון, מגישים יהודי התפוצות גם את הלחי השנייה, במקום להקים קול צעקה ולמרוד", אמר יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית באירוע, שאורגן לרגל יום השואה הבינלאומי. "יתירה מזאת, כאשר הם מרגישים שהפרעות מתגברות הם פשוט עוזבים את המדינה, זו התנהגות גלותית".
יעקב חגואל, סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והממונה על המאבק באנטישמיות, ביקר את מדינות אירופה על מימון ארגוני BDS. "באיחוד האירופי שאדמתו ספוגה בדמם של שישה מליון יהודים, ממשיכים להעביר כספים לארגונים המקדמים חרם, כאשר חלק מהארגונים הללו אף מקושרים לארגוני טרור", אמר חגואל באירוע. "בשנה החולפת, בעקבות קמפיין עולמי, חברת אדידס כבר לא נותנת חסות לקבוצות כדורגל ישראליות, עקב קמפיין מתוזמר של 130 מועדוני כדורגל פלסטיניים, ועוד לא דיברנו על הפיגועים ורצח היהודים שנובע אך ורק משנאה".

 אברהם דובדבני. צילום: אלעד ברמי
אברהם דובדבני. צילום: אלעד ברמי


כזכור, יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, התריע ביום רביעי בטקס לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שערך הקונגרס היהודי האירופי בפרלמנט האירופי בבריסל, כי "יהודים שוב אינם בטוחים ברחובות אירופה". הרצוג ציין בנאומו כי "בכל הקשור לאנטישמיות, אנו מתמודדים עם אחת התקופות האפלות בהיסטוריה של היהודים באירופה בעת האחרונה". כמו כן, הרצוג קרא למדינות האיחוד האירופי לאמץ את הגדרת האנטישמיות של "הברית הבינלאומית לזכר השואה".