הצעות המגשר בפרשת המעונות: רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, העומדת במרכז פרשת המעונות, הייתה צפויה לעמוד לדין בכפוף לשימוע, בהתאם להחלטת היועמ"ש אביחי מנדלבליט. פרסום בלעדי בחדשות 13 ששודר היום (חמישי) מציג את שלוש האפשרויות לעסקת טיעון אותן הציע לה המגשר המטפל בתיק.

האפשרות הראשונה אותה הציע המגשר מציעה שאשת ראש הממשלה שרה נתניהו תחזיר חצי מליון שקלים לקופת המדינה וההליך הפלילי יבוטל. הצעתו השנייה של המבקר אומרת כי נתניהו תחזיר מאתיים אלף שקלים ותודה בסעיף מופחת, סעיף 416 לחוק העונשין המדבר על ניצול של טעות הזולת שאין בה מרמה, ועל כן לא תורשע.

האפשרות השלישית אותה הציע המגשר היא שנתניהו תודה ותורשע בסעיף 8-500 של חוק העונשין, קרי, השגת מטרה כשרה באמצעים אסורים. העונש הצפוי בהרשעה מסוג זה הוא ככל הנראה קנס, הרשעה ומאסר על תנאי.

במהלך הגישור אמר המגשר לשני הצדדים כי "זה לא התיק הכי חמור שפגשתי, אבל אני שמח שגם בתיק כזה נותנים את הדעת להתנהלות שהיא לא תקינה.
האינטרס הציבורי הוא שהתיק לא ינוהל. גם אם ההרשעה תהיה בעבירות חלופיות. מבחינת הגברת נתניהו זה יהיה סוף העולם".

בשבוע שעבר נערכה ישיבה אצל היועץ המשפטי לממשלה שם הוחלט לחזור למגשר ולבקש ממנו להציע חלופות אחרות. בפרקליטות, לעומת זאת, מתעקשים כי נתניהו תודה שרימתה את המדינה.

כזכור, לפני כשנה, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט כי רעיית ראש הממשלה תועמד לדין בפרשת המעונות בכפוף לשימוע, בגין בארבעה סעיפי עבירה שונים. סעיפי העברה הם כאמור, העסקת חשמלאי פרטי בבית ראש הממשלה וגלגול התשלום למדינה, שימוש בעבודת משרד ראש הממשלה לטיפול באביה החולה ורכישת רהיטי גן למעון ראש הממשלה והעברתם לבית משפחת נתניהו בקיסריה ובניפוח הוצאות המזון במעון ראש הממשלה. סך כל עלות העבירות מסתכם במאות אלפי שקלים שיצאו מקופת המדינה.