מחירי המכוניות הקטנות הנמכרות כיום במחירים של עד 100 אלף שקל, צפויים להתייקר החל מחודש אפריל בכ-5,000 שקל, כך מעריכים באיגוד יבואני הרכב, זאת בעקבות החלטת רשות המיסים לדחות את הבקשה להימנע מייקור כלי הרכב הקטנים. יו"ר איגוד יבואני הרכב, יקי ינוך, ציין כי בבקשה שהוגשה לרשות המיסים לשקול את ביטול המיסוי הנוסף, הובהר שההתייקרות תפגע בעיקר באוכלוסייה הצעירה, שהיא קהל היעד העיקרי של כלי הרכב הקטנים.

איגוד יבואני הרכב ציין עוד בבקשה לביטול העלאת המיסוי הנוסף, כי כלי הרכב הקטנים יקטינו את הגודש בכבישים והם גם חסכוניים יותר בדלק. "חבל שמהמיסוי הנוסף ייפגעו חבר'ה צעירים, שהם רוב הרוכשים של כלי רכב פרטיים. חשבנו שלא נכון לפגוע בהם", ציין עוד ינוך.

לדבריו, כלי רכב גדולים יותר, הנמכרים בטווח מחירים של כ-130-120 אלף שקל, צפוים על פי תקנות המיסוי מאפריל להתייקר בכ-2,000 שקל. "נוצר חוסר איזון בהתייקרויות הרכבים והפערים בין קבוצות המחיר עולים", הוא הסביר – "גם מבחינת אחוזי ההתייקרות, בכלי הרכב הקטנים הם יהיו גבוהים יותר, בשיעור של כ-5%, בעוד שבכלי הרכב הגדולים יותר, שיעור ההתייקרות באחוזים יהיה נמוך משמעותית".
 

ברשות המיסים מתכוונים לעמוד השנה ביעד של הכנסות בסך כולל של כ-15 מיליארד שקל ממס הקניה על כלי רכב מיובאים וביטול העלאת המיסוי על כלי הרכב הקטנים, היה מרחיק את הרשות מהשגת היעד.

עם זאת, ברשות המיסים הודיעו שבעוד כשנה סוגיית מיסוי כלי הרכב הקטנים והחסכוניים בדלק תיבדק שוב. בינתיים, המיסוי יעלה מחודש אפריל והיבואנים אינם צפויים לספוג אותו ומי שישלם את המחיר יהיו רוכשי כלי הרכב. "ההתייקרות תקשה על צעירים שרצו לרכוש כלי רכב חדשים ויהיו כאלה שככל הנראה יירשו בעקבות זאת כלי רכב מיד שנייה", העריך עוד ינוך.