בחירות 2019: מערכת הבחירות הקרובה צפויה להיות סוערת מתמיד, עם שחקנים חדשים בזירה הפוליטית, תיקי שוחד פתוחים על ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו וכתב אישום המונח על שולחן היועמ"ש וההדלפות הבלתי פוסקות על המתרחש בדלתיים סגורות בענייניו. עם זאת וברוח הדברים האלו, אחד השחקנים המעניינים שהצטרפו לאחרונה לעולם הפוליטיקה הוא הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. על הנושאים האלו התראיין היום (שישי) בן כספית בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM ואמר: "גנץ יכול להיות ראש ממשלה, הוא היה הרמטכ"ל"; על נתניהו אמר: "אם חוצפה הייתה מקצוע אולימפי, נתניהו היה מדליסט אולימפי שש אולימפיאדות רצוף".

המערכת הפוליטית במתח לקראת הכרזתו של גנץ על כך שהוא הולך להתמודד לראשות הממשלה.
"באיחור אקדמי קל. אני לא חושב שמישהו מתרגש מזה שהוא מודיע שהוא רץ לראשות הממשלה, אבל יש שאלה של מה הוא יגיד. מה הוא יגיד למשל בנושא לשבת או לא לשבת אצל ראש ממשלה שיש כתב אישום נגדו. זו לא אמירה פשוטה. המצב בוא שכבר מחלקים את המפה הפוליטית ללפיד, שהודיע שלא ישב עם נתניהו אם מנדלבליט יודיע על הגשת כתב אישום עוד לפני השימוע. אני מהמר שגנץ יגיד שהוא לא ישב, אבל רק אחרי השימוע. אם תעבור גם המשוכה הזו, זאת אומרת, יהיה לו 'גרייס' של שישה חודשים מעכשיו".
 
מי מכין אותו לזה? מי החבורה שסביבו?
"מבחינת אסטרטגים ויועצים יש לו גם את המשרד של בן חורין-אלכסנדרוביץ', ויש לו את רונן צור - האסטרטג שמלמעלה, יהודי שיודע לעשות קמפיינים ויודע גם להביא ולייצר 'קילינג אינסטינקט', מה שלדעתי קצת חסר לגנץ. יש לו יועצים מהצבא, יש לו חברים, יש לו מקורבים. המנהל שלו, יד ימינו זה מי שהיה הרל"ש שלו כרמטכ"ל, בחור בשם הוד בצר".
 
בני גנץ יכול להיות ראש ממשלה?
"מה אתה נופל עליי בבוקר ככה?".
 
גנץ בעצם אומר 'אני מוביל את גוש המרכז, אני לא אהיה מספר שתיים של לפיד'.
"נכון, הוא יכול להיות רה"מ, האיש היה רמטכ"ל. אני לא נמנה על חסידיו, אני חושב שהוא קצת מתון, איטי והססן. אבל, איך שהסביר לי מי שהסביר לי שעבד יחד איתו בצבא הרבה שנים, אנשים שהיו שם בחדר הזה שבו מתקבלות ההחלטות שיכולות לחרוץ את גורל כולנו, יותר מפעם או פעמיים הם אנשים שעברו את המשוכה ההכרחית הנדרשת. בוא לא נשכח שנתניהו קיבל את ההגה של המדינה הזו ב-96' כשהניסיון שלו מסתכם בסגן שר חוץ, שפוטר על ידי דוד לוי, ושגריר באו"ם. זה הכל, סה טו".

"עכשיו, לגבי גוש המרכז - פה יש דרמה גדולה. השאלה ששאלתי לפני שבועיים זה מי ידלג מעל מי בסקרים, כי אין היררכיה. לפיד אומר: 'אני מספר אחד בכל מקרה, אני הקמתי פה מפלגה הכי יעילה והכי מתוקתקת בישראל, 7 שנים אני על זה, עזבתי את החיים הנהדרים שהיו לי קודם, אני לא מתכוון לוותר על זה'. גנץ אומר: 'אני אשב בתור שר בממשלתו של הכתב ההוא מ'במחנה'? אחרי שאני 40 שנה בצבא והובלתי את צה"ל הגדול?', ואז השאלה עוברת בעצם לציבור".

"מה שקרה בשבוע האחרון הוא חדשות רעות מאוד ללפיד. גנץ עשה איזשהו דילוג של מנדטים על פי סקר 'כאן' שמראה שהוא כבר על 14 מנדטים, ולפיד נותר על 11. זה אומר שבמקום שגנץ ישקע לחד ספרתי, ואז יצטרף ללפיד כמספר שתיים, מה שעכשיו צריך לקרות זה דבר הפוך. אני לא רואה את זה קורה. לפיד הרבה יותר נחוש ועקשן מגנץ. בכלל, אם היית מחבר את הדרגות של גנץ ללפיד, או נותן לגנץ את הנחישות של לפיד, היינו מקבלים ראש ממשלה סביר לגמרי. נהיה במתח עד ה-22 בפברואר".
 
מיום שלישי, אני מניח שגנץ יודע, שהליכוד יפתח עליו מסע השמצות.
"הוא יודע, לא תמיד זה רע. הרי בסוף, בכל קמפיין שבו מעורב נתניהו, האלקטורט הישראלי מתחלק לשניים - לא שמאל ימין, לא שחור לבן, לא אשכנזים ספרדים - אלא לביבי ואנטי ביבי. תמיד זה שמצטייר כ"אנטי ביבי" הראשי הוא זה שפורץ קדימה ושואב לתוכו במשפך ענק את כל השבט הענק של נגד ביבי".

"אם גנץ יהפוך להיות המטרה המרכזית של ביבי, זה יעזור לו לקלף עוד מנדטים ממה שנותר מאבי גבאי, מיאיר לפיד ואפילו ממרצ. אנשים יגידו 'זה היחיד שיכול לנצח, בואו נלך אליו'. אני חושב שגנץ צריך לראות איך הוא מייצר תדמית של 'קילר'. בישראל מצביעים לביריון, ולכן, אחרי כל הביקורת שהיו על התשדירים שלו על המספר של ההרוגים בעזה וג'עברי, בהקשר של גנץ אלו תשדירים נכונים".
 
נתניהו מבקש לחקור עכשיו את כל ההדלפות נגדו שהן, לפיו, "עבירה פלילית".
"זה לא ייאמן. אם החוצפה הייתה מקצוע אולימפי, אז נתניהו הוא מדליסט זהב שש אולימפיאדות רצוף. אני אומר מידיעה ובאחריות, ואני מזמין אותו לתבוע אותי, האיש הוא מכונת ההדלפות המשוכללת ביותר מאז בריאת הפוליטיקה. בצוק איתן הוא הדליף את המצגת הסודית ביותר שצה"ל הראה לקבינט, על למה אי אפשר לכבוש את עזה, זה דבר שגרם נזק עצום, ובמהלכה של אותה ישיבת קבינט הוא סירב לדרישה לחקור את ההדלפה הזו".
 
כלומר, הוא הדליף את המצגת שהוצגה בקבינט בצוק איתן?
"ולמה הוא הדליף? כי הוא הבטיח ב-2009 שהוא יפיל את חמאס, ופתאום הוא מתכחש להבטחה הזו. הוא צריך תירוץ, ומה התירוץ? הצבא זה התירוץ: 'תראו איזה מצגת הם מציגים לי, הם אומרים שזה 500 הרוגים ו-20 מיליארד שקל ואין למי למסור את המפתחות' כלומר, 'זה לא אני זה הם'. אגב, אפילו השבוע, הוא הדליף הדלפה מגוחכת. לפני יומיים הוא הורה בסמכותיות לא להעביר לעזה את הכסף הקטארי בעקבות אירועי הירי. למחרת בבוקר הוא כינס את הקבינט, וההדלפה הראשונה שלו הייתה שכל ראשי זרועות הביטחון אומרים שצריך לשחרר את הכסף לעזה. ובאמת, בסיומה של הישיבה הוא שיחרר את הכסף לעזה. אבל זה לא הוא! אלו ראשי זרועות הביטחון! אם זה היה תלוי בו כבר לא היו פה ערבים".

"הוא גם לא אומר את האמת כשהוא אומר שזו עבירה פלילית, ושכולם צריכים ללכת לבית סוהר. איזה קישקוש מקושקש, זריית חול בעיניי הציבור. אין תקשורת ואין דמוקרטיה בלי הדלפות. אם לא היו הדלפות לא היו נחשפים לא מסמכי הפנטגון ולא פרשת ווטרגייט ולא עוד אלף פרשות אחרות". 
 
הוא עושה הכל כדי למנוע את הגשת כתב האישום לפני הבחירות, והכל כשר.
"זה מונח על השולחן של מנדלבליט. ההערכה שלי שהוא יודיע, אבל זה לא נגמר עד שהגברת השמנה תצרח. זאת אומרת, כל רגע יכול לקרות משהו, השלמות חקירה, רגליים קרות. בקיצור, כל הפרשנים שעוסקים בזה, כולל אותי, מאוחדים בדעה, כולל סביבתו של היועץ - שום דבר בהחלטה לא השתנה. הוא ישב עם כל ראשי המשפט הישראלי לדורותיהם. נתניהו שוכח. כל השקרים שמלהיטים את הציבור: 'ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי' - לא נכון, אולמרט, רבין הוחלפו בחקירות. הדלפות תמיד היו, החקירות נגד אולמרט היו הרבה יותר אינטנסיביות, עם הרבה יותר הדלפות".