פייסבוק שוקלת לאחד לשירות אחד את כלל אפליקציות המסרים שבבעלותה - מסנג'ר של פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם, כך דווח בניו יורק טיימס. על פי הדיווח שפורסם היום (שישי) בארצות הברית, התוכנית נמצאת בשלבי עבודה ראשוניים ותצא לפועל לכל המאוחר ב-2020. 

עוד פורסם כי האינטגרציה תאפשר שימוש בכל אחד מהשירותים באמצעות חשבון משתמש אחד - בין היתר ניתן יהיה לתקשר בווטסאפ גם עם אנשי קשר שנמצאים רק במסנג'ר. כמו כן, התשתית החדשה תכלול הצפנה מקצה לקצה עבור כל המשתמשים, כפי שקיימת כיום בווטסאפ. מטרת האיחוד היא כנראה להשאיר את המשתמשים בתוך האקוסיסטם של פייסבוק, שתחגוג בחודש הבא את יום הולדתה ה-15, וכן לאפשר לרשת החברתית הגדולה להתמודד בצורה טובה יותר עם תחרות מטעם ענקיות טכנולוגיה אחרות - דוגמת גוגל או אפל.
שלושת האפליקציות - פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם - יישארו לפחות למראית עין שירותים עצמאיים יחסית, אולם התשתית שבבסיס אפליקציות המסרים שלהן תאוחד. עם זאת, הדיווח מעלה חשש גדול בנושא פרטיות המשתמשים, זאת לאור פרשת קיימברידג אנליטיקה שהתפוצצה בתחקיר בריטי במרץ בשנה שעברה. כמו כן, במהלך החודשים האחרונים, פייסבוק חוותה מספר מתקפות סייבר ופרצות אבטחה שהשפיעו על משתמשים רבים. 

כזכור, המהלך הצפוי עומד בניגוד מוחלט לדרך שבה פייסבוק פעלה עד כה. הרכישה של אינסטגרם בשנת 2012 בתמורה למיליארד דולרים וכן של ווטסאפ שנתיים מאוחר יותר, בכ-19 מיליארד, התאפיינו באוטונומיה - שתיהן המשיכו לתפקד בצורה עצמאית.