ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר למקורביו כי הוא מאמין שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליטיגיש נגדו כתב אישום. על פי דיווח של חברת "החדשות", הערב (שבת) נתניהו אמר למקורביו כי הוא "לא יתפלא אם היועץ ייכנע ללחץ בריוני של השמאל להגיש טענת שוחד הזויה על כמה כתבות באינטרנט", והוסיף, "בשמאל לוחצים עליו כי הם מאמינים שכתב אישום נגדי היא הדרך היחידה להטות את דעת הקהל ולהפיל את שלטון הימין נראה שמנדלבליט לא עומד בלחץ".



במקביל לכך פרסם ראש הממשלה סרטון תעמולה חדש בדף הפייסבוק שלו, בו הוא חוזר על טענותיו כי החקירות נגדו הן עשיית איפה ואיפה מול חברים נוספים במערכת הפוליטית. בסרטון הציג נתניהו כותרות חיוביות שקיבלו פוליטיקאים אחרים, בהם איילת שקד, נפתלי בנט, יאיר לפיד וציפי לבני תוך שהוא שואל מדוע הוא נחקר בתיקים שעוסקים בקשריו עם התקשורת בעוד הם לא.



כזכור, נתניהו מלין על החקירות בתיקים 2000 ו-4000, בהם הוא חשוד שהציע למו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס ולבעלי אתר האינטרנט וואלה לנצל את כוחו לטובת האינטרסים שלהם, בתמורה לסיקור חיובי. בתיק 2000 נמצאו הקלטות שבהן הציע ראש הממשלה למוזס כי אם ידיעות אחרונות יפעלו לכיסוי חיובי שלו הוא יפעיל את כוחו כדי לצמצם את כמות העותקים של גיליון סוף השבוע בחינמון "ישראל היום", בבעלות מקורבו שלדון אלדסון. בתיק 4000, נחשד נתניהו שפעל להעניק לאלוביץ' הקלות רגולטוריות בעסקת המיזוג בין בזק ליס, עסקה שממנה הרוויח אלוביץ' סכומי עתק על חשבון הציבור.



נתניהו טוען היחסים בינו לבין אנשי העיתונות הללו לא היו חריגים, ובנוגע לתמורה אותה הבטיח, בנוגע לידיעות אחרונות - טוען נתניהו כי הוא לא התכוון לממש את הבטחותיו למוזס. בנוגע לוואלה טוען ראש הממשלה כי העסקה אושרה על ידי הדרג המקצועי.