אתמול בערב התקבל במשטרת ישראל דיווח על ריסוס גרפיטי על קיר בכניסה לבית כנסת ברחוב מקדונלד בנתניה. מבדיקה ראשונית של שוטרים שהגיעו למקום התברר כי בסמוך נמצאה שקית עם חזייה וכי נשרפו ספרי קודש. בנוסף רוססה כתובת "הייל שטן".



לפני כחודשיים וחצי תלו אלמונים ראש של חזיר בכניסה לבית הכנסת "סוכת שאול" בעיר רמת השרון. לפני כארבעה חודשים רוססו צלבי קרס על קירות בית הכנסת הוותיק "מקדש משה" שברחוב אחד העם בפתח תקווה. מתפללים שהשכימו קום והגיעו לאמירת סליחות כנהוג בחודש אלול, נדהמו לגלות כי על קירות בית הכנסת שבו מונצח שמו של הרב הראשי לפתח תקווה לשעבר, משה מלכה, רוססו במהלך הלילה צלבי קרס במספר מוקדים.



בשנת 2006 נחשפה בפתח תקווה תופעה מסוכנת של צלבי קרס וכיתובי שטנה אנטישמיים שרוססו על קירות בית הכנסת הגדול שבמרכז העיר. לאחר חודשים ארוכים, בהם נתגלו שורה ארוכה של כתובות גרפיטי בהם שמו של אדלוף היטלר וציורי צלבי קרס הצליחה המשטרה לפענח את הפרשה ולעצור כת של צעירים אנטישמיים שפעלה בעיר ואשר תקפה בעיקר קשישים ואברכים חרדים. הכנופיה הייתה אחראית לכתובות על בתי הכנסת. אותם צעירים נדונו לעונשי מאסר ממושכים. 



סידור שרוף בבית הכנסת בנתניה. צילום: דוברות המשטרה
סידור שרוף בבית הכנסת בנתניה. צילום: דוברות המשטרה