"הירי לא היה להגנה עצמית", כך אמרו היום (ראשון) בני משפחתו של יהודה ביאדגה ז"ל שנורה למוות בבת ים על ידי המשטרה לפני כשבוע וחצי. "המודיע למשטרה לא האמין שמי שייהרג בסופו של דבר זה יהודה, זה לא היה אירוע פתאומי כפי שהמשטרה טוענת", מסר בא כוחם עו"ד צחי לברי, "לשוטר היה קשר עין של עשרות מטרים איתו, ולא היתה הצדקה לירי". 
 
הוא ציין כי "שבוע וחצי לאחר האירוע מח"ש עדיין לא אספו עדויות חשובות ובסיסיות, כמו על פרק הזמן שחלף בין הירי הראשון לשני וכן עדויות שמיעה". לדבריו, למעלה מ-40 דקות שיהודה הסתובב עם סכין וזה לא היה דחוף לאף אחד - ואז ירו בו. הפרקליט ציין כי "שוטרי בת ים הם אלה שאספו בתחילה את המצאים וההתנהלות לאחר האירוע פגעה במשפחה בכלל ובעדה האתיופית בפרט. אנו דורשים להוציא לחופשה כפויה את כל מי שהיה מעורב באירוע".  הוא הדגיש כי "המשטרה החזירה את השוטר היורה לעבודה בעוד שהוא ביקש לצאת לחופשה מיוזמתו, דבר שהשר שכח לספר". עו"ד לברי המשיך ודרש "להפסיק לטשטש את האמת - ארדן תיקח אחריות".

בני המשפחה. צילום: אבשלום ששוני


גיסו הגוס ווביו סיפר על ההתרחשויות ביום הירי: "אני ואמא שלו התקשרנו למשטרה, יהודה הסתובב במשך 51 דקות עם סכין ואף אחד לא הרגיש איום ולא התקשר למשטרה, לא היתה סכנה". הוא ציין כי "שוטר היס"מ ירה ביהודה שתי יריות ללא הצדקה ומה שקרה פה זו גזענות". עשרות מבני המשפחה הגיעו והכעס גדול והעצב רב. הם נושאים תפילה ודורשים בתוקף לחקור ולא לטייח וטוענים שהממצאים מהזירה מעלים שאלות קשות.

כזכור, השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיע ביום שישי בבוקר לניחום אבלים בבית משפחתו של ביאדגה, יחד עם ראש העיר צביקה ברוט. ארדן בחר שלא להפוך את הניחום לאירוע תקשורתי כיוון שביקש "לקיים שיחה ולהקשיב לבני המשפחה". השר הביע את צערו העמוק על האירוע ואמר שוב כי יעקוב באופן אישי אחר חקירת מח״ש המתנהלת ויוודא כי כל הלקחים הנדרשים מהאירוע יופקו על ידי המשטרה. בנוסף הציע השר למשפחה כל עזרה שביכולתו לתת. השר שוחח טלפונית עם גיסו של ביאדגה ז"ל וקבע להיפגש איתו ועם אבי המשפחה בימים הקרובים. 

בני המשפחה. צילום: אבשלום ששוני
 
ביאגדה נורה למוות לפני כשבוע וחצי ברחוב ז'בוטינסקי בבת ים לאחר שבמשטרה התקבל דיווח על אדם שמסתובב ברחוב כשהוא אוחז בסכין. כאשר הגיעו לרחוב השוטרים הם זיהו את ביאדגה כשהוא אוחז בסכין מטבח גדולה. השוטר שזיהה אותו שלף את אקדחו והורה לו לזרוק את הסכין, אולם, ביאדגה החל לרוץ לעברו של השוטר כאחוז אמוק, וכשחש השוטר בסכנה לחייו פתח לעברו באש ופצע אותו באורח אנוש. לאחר מכן מותו נקבע בבית החולים "וולפסון" בחולון. משפחתו טענה כי מדובר בבחור שהיה מצטיין בישיבה, ושירת ביחידה קרבית בצבא.