לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. אלפי מועמדים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין, בכנסת ה-21. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם - נועה לוי.



נועה לוי, 34, רצה בפריימריז של חד"ש



"אני נועה לוי, אני עורכת דין לזכויות אדם, בת 34, מתל אביב, ואני חברה בחד"ש כבר 20 שנה, מגיל 14. בשלוש השנים האחרונות אני מזכירת חד"ש בתל אביב, עובדת כעורכת דין בוועד נגד עינויים, הקמתי וניהלתי פרויקט של מאבק באלימות משטרתית, השתתפתי בהובלת פורום ארגוני חופש הביטוי והמחאה והייתי חלק מקבוצת ההקמה של רשת התמיכה בסרבני מצפון "מסרבות", אותם אני מייצגת כעורכת דין. המאבק באלימות משטרתית קרב אותי למאבקיהן של קבוצות רבות ומגוונות בחברה - מאבק הנכים, האתיופים, החרדים, מחאותיהם של המיעוט הפלסטיני ובפרט של האזרחים הבדואים בכפרים הבלתי מוכרים."

"הממשלה נחושה להעמיק את הכיבוש, לרמוס ולדכא את העם הפלסטיני עד עפר, לסגור מיליוני אנשים תחת מצור ולהביא אותם למשבר הומניטרי. לי חשוב להיאבק נגדה בכל הכוח. המחויבות שלי היא לחייהם וזכויותיהם של כל החיים בארץ הזו - יהודים וערבים, ישראלים ופלסטינים. הסולידריות עם המאבק הפלסטיני תמיד היתה חלק מרכזי בפעילותי הפוליטית, ואני מאמינה שיום יבוא והעם בישראל יבין שאין סוף לטרור, לאלימות ולפחד ללא סיום הכיבוש".
"אני מאמינה שהארץ שלנו מורכבת מקהילות שונות ומגוונות, ומשלטון שעושה הכל כדי להתסיס ולסכסך ביניהן, לרמוס את המוחלשים ולאיים על האפשרות לקיים חיים שפויים וחופשיים. למרבה המזל, השלטון לא קובע את המציאות לבדו. אנשים ונשים רבים נאבקים באופן עיקש - למען זכויות עובדים, זכויות נשים, זכויות להט"ב, נכים, אזרחים בדואים, אתיופים, שוויון אזרחי ולאומי, ולמען שותפות ערבית יהודית. את הכח לפעול אני שואבת מהידיעה שללא המאבקים שלנו ההווה היה גרוע אלפי מונים, ובזכותנו - העתיד יכול להיראות אחרת."