סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" דיווחה היום (ראשון) כי מערך ההגנה האווירי הרוסי יירט מטרות עוינות ליד בסיס חמיימים בסוריה. במקביל, ערוץ החדשות הסורי אל אחברייה דיווח כי מערך ההגנה האווירי הצליח ליירט שלוש מטרות בשמי מחוז לטקייה. על פי הדיווח, לא היו נזקים ואין נפגעים.



כמו כן, ארגון אל-מרסד הסורי לזכויות אדם דיווח כי נשמעו פיצוצים באזור ג'בלה. מקורות באזור סיפרו כי הפיצוצים נגרמו מפגיעה של מערך הטילים בגופים עלומים בשמי שדה התעופה חמיימים, שנחשב לבסיס הרוסי הגדול ביותר בסוריה. עדי ראייה סיפרו כי ככל הנראה מדובר בכטב"מים שניסו לפגוע בשדה התעופה.



כזכור, חיל האוויר תקף ביום שני האחרון מטרות של כוח קודס האיראני וסוללות נ"מ בשטח סוריה. התקיפה הלילית, שהגיעה בשלושה גלים, באה בתגובה לירי טילי קרקע־קרקע מתוצרת איראן, שיורט על ידי כיפת ברזל, לעבר אתר החרמון שעה שהיה עמוס במבקרים. המרכז הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון, דיווח כי מספר ההרוגים בתקיפת צה"ל בסוריה עלה ל־21 לפחות. עוד דווח כי מתוך ההרוגים, 15 אינם סורים ו־12 הם אנשי משמרות המהפכה של איראן.



המשטר הסורי דיווח כי מערכת ההגנה האווירית ביצעה ירי אל עבר מספר "מטרות עוינות" והצליחה לפגוע בחלקן. מקור בכיר בצבא סוריה אמר לסוכנות הידיעות "ספוטניק" כי במהלך התקיפה יורטו 38 טילים שנורו לעבר מחסנים השייכים לאיראן ולחיזבאללה ששימשו כיעדי התקיפה. הוא הוסיף כי התקיפה כללה ארבעה סבבי ירי טילים.



לטענתו, הצבא הסורי הבחין בימים האחרונים בתנועות חריגות של הצבא הישראלי בשטחי רמת הגולן, דבר שהוביל לשינויים בפריסת הכוחות באזור. הוא חשף כי בכירים בצבא הכינו את החיילים לכך שישראל תבצע מתקפה גדולה כמו זו שהייתה במאי 2018.



דובר צה"ל הודיע כי "התקיפה נגד יעדי כוח קודס בוצעה בתגובה לשיגור טיל קרקע-קרקע שבוצע יום קודם על-ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוונה לפגוע בצפון רמת הגולן. במסגרת התקיפה הותקפו מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס בסוריה, ובהן: אתרים לאחסון אמצעי לחימה ובמרכזם אתר בשדה התעופה דמשק בין לאומי, אתר מודיעין איראני ומחנה אימונים איראני".



עוד נכתב כי "במהלך התקיפה בוצע ירי של עשרות טילי קרקע-אוויר סוריים על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך הותקפו מספר סוללות הגנה אווירית סוריות. התקיפה האיראנית לעבר שטח ישראל היא הוכחה נוספת וברורה לכוונה העומדת מאחורי ניסיונות ההתבססות האיראנית בסוריה, ולסכנה שהם מהווים למדינת ישראל וליציבות האזורית. צה"ל ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה. כמו כן, צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו ומזהיר אותו מלפעול או לאפשר פעולה נגד ישראל. צה"ל נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול ככל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי ישראל".