בליכוד תקפו הבוקר (שני) בחריפות את מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, בעקבות הערכתו מאמש, לפיה הוא "מתקשה לראות מצב שבו לא מוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו". יו"ר הקואליציה, חה"כ דודי אמסלם, זעם ואמר: "אלשיך, גמרת את התפקיד – לך הביתה ושתוק".

"הבן-אדם הזה מפתיע אותי כל פעם מחדש ביהירות שלו, בחוצפה ובעזות המצח", ירה אמסלם, שהוסיף: "הוא הרס את משטרת ישראל. הוא באופן גס רומס את כל מי שחושב לסגור תיק לרה"מ. גמרת את התפקיד – לך הביתה, שתוק".

על חקירות רה"מ, אמר: "מי שמשגע את כל המערכת שלוש שנים זה השמאל והתקשורת. החקירה התחילה על רכילויות. יש פה מצוד, שהתחיל אצל מני יצחקי. הוא ישב על מנדלבליט, וזאת הייתה הטעות הראשונה שלו - הוא לא הבין שמדובר במצוד".

בתוך כך, גם שר התיירות יריב לוין לא נותר אדיש לדברי נתניהו, וטען בגלי צה"ל כי "אלשיך הפך את תפקידו לאג'נדה אישית נגד ראש הממשלה, הוא אומר את דבריו רק כדי ללחוץ על היועמ"ש לקראת החלטתו. אלשיך עושה מעשים שלא ייעשו וחסרי תקדים. זה רק מעיד איך הוא עבד כשהיה בתפקיד".

מלבד זאת, הוא יצא גם נגד התנהלות היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, שצפוי על פי ההערכות להגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע, נגד רה"מ במהלך החודש הבא: "הוא עצמו הציע לכל השרים לנהוג באיפוק רב בתקופת הבחירות - נאה דורש נאה מקיים".


מי שהצטרף למתקפה נגד היועמ"ש והמפכ"ל לשעבר היה חה"כ דוד ביטן, שהוסיף: "המנדטים יעלו אם יהיה כתב אישום - הציבור נגד, הוא לא מאמין בחקירה. כל המלצה של היועמ"ש לכתב אישום תחזק את התמיכה של בוחרי הליכוד בראש הממשלה".

יו"ר מרצ, חה"כ תמר זנדברג, השיבה בגל"צ לדבריהם של חברי הכנסת מהליכוד, ותקפה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "יש ראש ממשלה חשוד בשוחד ומי שעומד למשפט זו מערכת אכיפת החוק. ביטן, לוין ואמסלם מוכנים להתבזות בשבילו, אבל מה הם יגידו לעצמכם כשכל זה ייגמר? 'הייתי שטיח שראש ממשלה מושחת ניגב עליו את הרגליים? נדמה שהבחירות הן על עתיד נתניהו ולא על עתיד ישראל".