נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, שיקר לסעודיה כאשר הבטיח לה ששימוש בנשק כימי בסוריה יהווה קו אדום עבורו, כך טוען בנדר בן סולטאן, בכיר סעודי ששימש במשך שנים כראש המודיעין הסעודי וכשגריר סעודיה בארצות הברית, שצוטט באינדיפנדנט בשפה הערבית. בהתייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני, הוסיף בן סולטאן כי המנהיג הפלסטיני לשעבר, יאסר ערפאת, ביצע "פשע" נגד עמו כשדחה את תכנית השלום שהציע הנשיא לשעבר ביל קלינטון.

בראיון לעיתון סיפר הבכיר הסעודי על שיחת הטלפון האחרונה שנערכה בין המלך הסעודי המנוח עבדאללה לבין אובמה, אשר במהלכה אמר המנהיג הסעודי לנשיא ארה"ב לשעבר כי "לא ציפיתי שאחרי כל כך הרבה שנים יגיע היום שבו נשיא אמריקאי ישקר לי". 
אובמה, לדבריו, "יבטיח לך משהו ויעשה את ההפך". לדבריו, הנשיא לשעבר "החזיר את המזרח התיכון 20 שנה לאחור", וניהל משא ומתן על הסכם הגרעין מאחורי גבה של סעודיה.
 

אובמה. צילום: רויטרס
אובמה. צילום: רויטרס

מדיניות זו של הנשיא האמריקאי לשעבר, לטענתו, העצימה את רוסיה ואת איראן וסללה את הדרך עבורן להיכנס לסוריה ולהתערב במלחמת האזרחים שמתחוללת במדינה מאז שנת 2011. בן סולטאן אמר כי הנשיא הסורי, בשאר אסד, היה "ילד" כשהמלחמה פרצה, ולא היה מסוגל לקבל החלטות, כפי שאביו חאפז קיבל. 
פרט מעניין נוסף שנחשף בראיון הוא הפגישה בינו לבין קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, האחראי לפעילות משמרות המהפכה האיראניים מחוץ לגבולות איראן, במהלך ביקור שערך בטהרן. "צירוף מקרים הוביל אותי לרגע שבו נתקלנו זה בזה פנים מול פנים. עד אז רק שמענו עליו ולא ראינו אותו", סיפר בן סולטאן.