לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. אלפי מועמדים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין, בכנסת ה-21. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". הפעם - הרב גלעד קריב. 

מי אני?
אני הרב גלעד קריב (45) נשוי לנועה ואב לעמליה, אביגיל ועמוס. בעשור האחרון אני מכהן כמנכ"ל של התנועה הרפורמית בישראל. כאחד ממנהיגיה של היהדות הרפורמית, אני שותף שנים ארוכות לטיפוח יהדות ישראלית יוצרת, שוויונית וסובלנית המאמינה בחזון הציוני של חברת מופת ולקידום חופש הדת והמצפון בישראל. במשך שנים אני אחד ממובילי המאבק בכפייה הדתית, באפליה על רקע מגדרי, בגזענות הנעשית בשמה של היהדות, ובכרסום המתמשך בערכים הדמוקרטים. אני מאמין שליהדות תפקיד חשוב ומכונן בחברה הישראלית, אבל שתהליכי הדתה וכפיה חייבים להיות מחוץ לתחום. אני ציוני ברמ"ח איברי, אבל דווקא משום כך אני אינני מוכן שהציונות תשמש הצדקה לעמדות גזעניות ולאומניות. אני מאמין בטיפוח הקשר בין מדינת ישראל ליהדות העולם, ובאותה הנשימה אני מחויב לקידום הקיום המשותף של יהודים וערבים בישראל.

למה לבחור בי?
מפלגת העבודה חייבת להציב תשובה ברורה לימין המשיחי, המסית והמפלג, ולממסד הרבני המקצין שמנכס לעצמו את היהדות ומחלק ציונים ל"יהודים טובים" ו-"ליהודים רעים". רוב הציבור הישראלי, ובוודאי הרוב המכריע של חברי ותומכי מפלגת העבודה מתנגדים לכפיה דתית, להדרת נשים, להמשך ההעסקה של רבנים המסיתים לגזענות ולהקצאת מאות מיליוני שקלים למיזמים של החזרה בתשובה. הרוב הישראלי הזה מעוניין ביהדות ישראלית מכילה ושוויונית, שהיא מקור להשראה ולא לסכסוך מתמשך בתוך החברה הישראלית. כמי שעוסק בתחומים האלה יום יום, ושעה שעה, בעשרים השנים האחרונות, ביכולתי לייצג את הציבור הזה ואת ערכיו בדרך מיטבית.
בשנים האחרונות התייצבתי מול הממשלה בהתנהלותה הכוחנית מול יהדות התפוצות, הייתי בין מובילי המאבק האזרחי נגד חוק הלאום, בתוך דיוני הוועדות בכנסת וברחובות; עמדתי מתחת לחופה של מאות זוגות, ובהם גם בני זוג מאותו המין, וליוויתי עולים וילדים מאומצים בהליכי גיור מקרבים ומסבירי פנים. הובלתי תכניות לקיום משותף יהודי-ערבי, והתייצבתי מול אלפי בני נוער וצעירים ישראלים בתנועות נוער במכינות הקדם צבאיות ובתאי הסטודנטים, כדי להעביר את המסר שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי וכי חייבים לטפח את המכנה המשותף השייך לכולנו.
את העשייה החשובה הזאת למען קבלת האחר, למען שוויון וחופש דת, ולמען מיגור הגזענות והקיצוניות אני אמשיך גם בכנסת. הגיע הזמן לחופש בחירה בנישואין ובגירושין, להפרדת הממסד הדתי מרשויות השלטון, לתחבורה ציבורית בימי המנוחה, להכרה בכל זרמי היהדות לעיגון של ערך השוויון בחוקי היסוד ולקידום ערכיה החברתיים של המסורת היהודית. אלה הדברים שאני מתחייב לעשות כחבר כנסת.
דבר שלא יודעים עלי?
בגיל 12 הפסקתי לאכול בשר, ולפני שלוש שנים הפכתי לטבעוני. ועדין, כמי שמאמין בזכות הבחירה של כל אחד מאתנו, אני ממשיך עד היום להכין את מרק העוף לילדים שלי.