חברת לווינות גרמנית מובילה (חברת OHB System AG) והתעשייה האווירית חתמו היום (שלישי) בכנס החלל, על שם אילן רמון, על הסכם שיתוף פעולה, במסגרתו החברות משתפות פעולה כדי להציע שירותי הגעה וגישה לירח עבור סוכנות החללית האירופאית ESA. ההסכם נחתם על ידי מנכ"ל OHB System AG, מרקו פוקס, ומנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית, עפר דורון. 



שיתוף הפעולה מיועד לספק שירותי גישה לירח עבור משימות ISRU - IN-SITU Resource Utilization של סוכנות החלל האירופאית. במסגרת משימות אלו יונחתו חלליות אשר ידגימו טכנולוגיות להפקת חמצן, מים, וחומרי גלם נוספים מאדמת הירח, וכן יאספו וינתחו דגימות מאדמת הירח. טכנולוגיות אלו נחוצות לטובת התיישבות אנושית ארוכת טווח מחוץ לכדור הארץ.



מרקו פוקס, מנכ"ל חברת הלווינות הגרמנית, אמר: "חקר הירח ובחינתו כבסיס למציאת הזדמנויות במשאבי הירח השונים לדלק, חמצן, או ייצור מים, הינו הצעד המתבקש הבא. הנחיתה על הירח הינה עדיין אתגר טכנולוגי, והשקענו משאבים בלמידת ופיתוח טכנולוגיות בנושא. אני שמח לשלב את המומחיות של OHB יחד עם המומחיות של התעשייה האווירית, ולהביא לשיתוף פעולה סינרגטי בעולם החלל להתמודדות משותפת בהזדמנויות העסקיות סביב תוכניות הירח העתידיות".



שיתוף פעולה בין שתי החברות. צילום: אלכס פול



נמרוד שפר, מנכ"ל התעשייה האווירית: "התעשייה האווירית גאה לחבור לחברת לוויינים מובילה בעולם ולשתף פעולה עם סוכנויות החלל הגרמנית והאירופאית, זוהי תעודת כבוד לכלל תעשיית החלל הישראלית. הידע הטכנולוגי הנרכש בפיתוח ובניית 'בראשית' יחד עם SpaceIL והחבירה ל- OHB מאפשרים לנו להיות שותפים בפעילות המחקרית המתקדמת של העולם בחלל החיצון. אנו גאים להמשיך להוביל את תעשיית החלל הישראלית למחוזות חדשים ומחכים בכיליון עיניים לשיגורה של בראשית אל החלל ולמסעה לירח בחודש הבא".