אם יש בבעלותכם אבקת כביסה, מה שלא תעשו לעולם אבל לעולם אל תשאירו אותה במקום גלוי לעין. הזוי ככל שזה נשמע, יש אנשים שלא יודעים להבחין בינה לבין חומרים אחרים, והתוצאה יכולה להיות כואבת. לאחרונה גבר מפלורידה למד זאת בדרך הקשה, כשנכלא לחודש וחצי בגלל ששוטר טען שאבקת הכביסה ברכבו היא הרואין.

על פי משטרת מחוז מרטין, שוטר מהתחנה שלהם, סטיבן אולירי הגיב לקריאה על ואן חשוד שחונה במגרש חנייה של רשת KFC. הוא החל לבדוק את הרכב והסתכל סביב, כשלפתע הבחין באבקת כביסה עטופה בניילון בתא הדלת של הנוסע. אולירי מיד העיר את בעלי הרכב, מאט קרול בן ה-29, שבדיוק ישן בחלק האחורי, ודרש לבדוק את החומר.

לאחר מכן, הוא סיפר לקרול שהבדיקה הראתה שהחומר שברשותו הוא הרואין. "הוא הראה לי תמונה של הבדיקה שהוא ערך לכאורה, אבל הוא מעולם לא הראה לי אותה בפועל", סיפר קרול לחדשות WPBF. "הסתכלתי עליו מבולבל, כי לא היה לי מושג איך יתכן שיש לי ברכב 92 גרם של הרואין". משם, קרול נלקח למאסר באשמת סחר בהרואין, ושהה בכלא שישה שבועות.
 
סטיבן אולירי. צילום מסך
סטיבן אולירי. צילום מסך


אבל החלק הגרוע מכל היה, שבשל כמות ה"סם" שנמצא ברכבו, נאמר לקרול שהוא עשוי להיכנס לכלא -25 שנים. לדבריו, הוא שהה בעבר בכלא לתקופות קצרות, אבל לא על דברים רציניים."זה היה כל כך סוראליסטי, לשבת בכלא בלי יכולת להשתחרר ובידיעה שלא עשיתי שום דבר לא בסדר", הסביר קרול.
"בעבר כשנאסרתי ידעתי שזה יהיה לזמן מאוד קצר. אבל זה מאוד שונה כשנכנסים לכלא בידיעה שזה עלול להיות לעשרות שנים". 

למזלו הרב, כשהשוטרים בדקו את האישום נגדו לעומק הם לא מצאו שום הגיון בכך שהוא יושב בכלא על החזקת אבקת כביסה. לא רק זאת, הם גילו שאולירי עצר עשרה אנשים נוספים על החזקת סמים, וגם במקרה שלהם זו הייתה טעות. במהרה התברר שאולירי נהג לעצור אנשים על לא עוול בכפם, והוא פוטר מיד מתפקידו.

נכון לעכשיו, לא ידוע אם קרול מתכנן לתבוע את אולירי או את המשטרה, אך הוא הודה שהשהות המיותרת בכלא עשתה לו רע: "אני לא אומר שהוא הרס את חיי, אבל הוא בהחלט גרם לי ולמשפחתי מצוקה נפשית גדולה והמון סטרס".