קווה שפרן, מומחה לשפת גוף, אמר היום (רביעי) ב-103FM כי נאומו של בני גנץ אמש העיד על הלחץ שבו היה שרוי וכי הוא נראה בו "לא טבעי" ו"הססן מדי". בראיון לתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל, אמר המומחה כי הרמטכ"ל לשעבר ניסה לייצר שיח ביטחוני, כדי לייצב את עצמו כאלטרנטיבה לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"במשפט - אגרוף לימין אצבע לשמאל כשהטלפרומטר לפני הכל. זה היה קצת מהונדס מדי", הסביר שפרן. "זה לא גנץ שהכרנו כרמטכ"ל וזו הייתה חולשתו הגדולה. על אף שהוא עבר את טבילת האש של אור הזרקורים, ראינו כמה וכמה דליפות שמעידות על המתח הרב שהוא היה שרוי בו ושהסיטואציה אינה נוחה לו. הוא לא נשם, לא השלים את תנועות הידיים. אלו סימנים שגרמו לכך שההופעה לא תהיה מספיק משכנעת".
"הוא דיבר בסלוגנים וסיסמאות כמו ביבי נתניהו ולא היה שם נאום עמוק ושונה", הוסיף המומחה. "התובנות שאפשר ללקט היא שזו הייתה בסך הכל הופעה טובה, לא לגמרי אמיתית וטבעית ולכן ניכרו הקשיים. בנוסף הייתי שם לב לשיח, לרטוריקה שהוא מנסה לייצר. חוץ מהמילה 'ישראל' המילה הכי נפוצה במערכת הבחירות מאז שנת 77' היא המילה 'חזק'. לפי התיאוריות אנחנו חושבים במטאפורות, אנחנו בשיח של מלחמה ובתוך השיח הזה החזק הוא זה שמנצח. בני גנץ הבין את המסר הזה והבין שהוא רמטכ"ל שהרג ערבים ולכן יכול להתמודד אל מול ביבי".


שפרן התייחס גם לקטע בו דיבר גנץ על נשיא איראן חסן רוחאני ומנהיג חיזבאללה חסן נסראללה. "המסר הסמוי היה שהוא רוצה להגיד שהוא ראש ממשלה ופונה למנהיגי העולם", אמר. "אין ספק שזו הייתה הצגה שהיו בה סימני לחץ. הוא אמנם צלח אותה אך הוא היה נראה הססן ומתוכנת מדי. זה לא קל לקרוא מטלפרומטר".

"כנראה שהגובה כן קובע, אפקט ההילה אומר שאנחנו מייחסים לאנשים גבוהים תכונות טובות יותר. ב-18 מתוך 24 מערכות בחירות לנשיאות ארצות הברית נבחר המועמד הגבוה ביותר", סיכם המומחה לשפת גוף.