לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. אלפי מועמדים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין, בכנסת ה-21. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם - אמנון זילברמן.
 
יו"ר מפגת העבודה אבי גבאי : "אמנון זילברמן בן ברית שלי"
מי אני?
"אמנון זילברמן, בן 50, תושב דרום ת"א, ואב לאורי. אני בוגר כפר הנוער בן שמן ומזכיר סניף של מפלגת העבודה בכפר שלם, בעל תואר שני בחינוך ותעודת הוראה במדעי החברה ואזרחות. הנני שותף בכיר בפרויקט "עיר ללא אלימות" בשכונות תל אביב ופעיל לזכרו של יצחק רבין. במשך עשר שנים עבדתי כמדריך, מורה ורכז חברתי בפנימיות ויצ"ו נחלת יהודה ובכפר הנוער בן שמן, וכמנהל פנימייה שיקומית בתל אביב. במסגרות אלה סייעתי לנערות ונערים רבים להישאר במערכת החינוך ולא לנשור ממנה, ולשפר את הישגיהם הלימודיים, להשיג תעודת בגרות, להתגייס לצה"ל ולהשתלב בלימודים אקדמיים"

"ניהלתי פרויקט שיקום שכונות והכשרה מקצועית לאוכלוסיות מוחלשות בדרות תל אביב והבאתי לפתיחת קורסים הכשרה מקצועית לנשים ערביות חסרות תעסוקה ולבני הקהילה האתיופית. בשנים האחרות אני מנהל רובע קהילתי בדרום ומזרח תל אביב ומוביל ביחד עם פעילי השכונות באזור תהליכי העצמה והתפתחות קהילתיים- בין היתר באמצעות פרויקט סיירת ההורים למוגנות בקהילה שיזמתי והקמתי".
למה לבחור בי?
"העשייה החברתית לבדה, מבורכת ככל שתהיה, לא מספיקה על מנת להוביל שינוי רציני. הסיכוי לשנות עובר דרך היציאה מאדישות למעורבות.
בשנים האחרונות צירפתי מאות מתפקדים ומתפקדות צעירים למפלגת העבודה, אנשים צעירים וערכיים מכל רחבי הארץ, הרואים בי מוביל חברתי נאמן לדרך הסוציאל דמוקרטית".
 "היעד שלי הוא לחזק את מערכת החינוך הציבורית תוך מאבק בהעסקת מורי קבלן, הקטנת מספר התלמידים בכיתה, תוכנית לימודי ליבה חובה לכולם, חיזוק החינוך הטכנולוגי, המקצועי והחקלאי. מאבק בחינוך האפור והקמת מרכזי למידה בשכונות, התמודדות עם האלימות הבית ספרית ומניעת נשירה סמויה וגלויה של תלמידים".
 
"בכוונתי להביא להשלמת חוק "פינוי פיצוי לתושבי כפר שלם", אותו קידמתי כהכנה לקריאה ראשונה בכנסת. התכניות שלי כוללות קידום נושא החינוך בכלל ונושא כפרי הנוער בפרט, הגדלת תקציב כפרי הנוער ופנימיות, והגדלת שכר מחנכים בכפרי הנוער, הקמה ושדרוג של מרכזים קהילתיים ומאבק להחזרת פרויקט שיקום שכונות פיזי וחברתי".
"בבחירות הקרובות על מפלגת העבודה להעמיד נבחרת שתשלב דמויות מוכרות, אך גם פנים רעננות המייצגות את הקשר המחודש בין המפלגה לציבור הישראלי. אני מאמין כי יש ביכולתי לתרום לבנייתה של המפלגה מחדש ככוח דומיננטי בציבוריות הישראלית, כאיש החינוך בעבודה ונציג השכונות במפלגת העבודה".
 
המסר שלי:
"אוביל לשיפור מערכת החינוך. יש ביכולתי להביא קהלים ומצביעים חדשים מהשכונות למפלגת העבודה. אעמוד לצד יו"ר המפלגה אבי גבאי בקול ברור, חד, וחזק"
 
פרט שאתם לא יודעים עלי:
"הייתי אלוף הארץ לריצות ארוכות לפנימיות וכפרי הנוער בעליית הנוער, אני אוהד את בית"ר ירושלים".