החללית הישראלית הראשונה בהיסטוריה, "בראשית", שעתידה לצאת לדרכה לירח בחודש הקרוב, נערכת לקראת השיגור כאשר כבר היום (רביעי) יחל תהליך תדלוק החללית. עמותת SpaceIL והתעשייה האווירית, מעדכנות היום על התקדמות משמעותית במוכנות החללית לקראת השיגור- הצפוי להתרחש במחצית השנייה של פברואר, בעוד כמספר שבועות.



לפני כשבוע וחצי הגיעה החללית לאתר השיגור בקייפ קנאווראל. מרגע נחיתתה מלווים אותה מהנדסיSpaceIL והתעשייה האווירית. החללית שוהה באולם הבדיקות והשילובים עם הלוויינים האחרים והמשגר שישמש במשימה, לצורך בדיקות מקיפות והרכבה לקראת השיגור. כעת החללית עוברת סדרה של בדיקות קפדניות הכוללות בחיננה של כל תתי המערכות, שבשפה המקצועית נקראות "בדיקות בריאות". כמו כן נעשות בדיקות "ספירה לאחור". 



בנוסף, אתמול הושלם הליך בדיקת אטימות של מערכת ההנעה והדלק, והיום כאמור יחל הליך התדלוק של החללית. במקביל הורכבה טבעת ההפרדה על החללית – זהו מתאם מיוחד המחבר את החללית למשגר, ובמהלך השיגור ישחרר את החללית להמשיך במסעה בצורה עצמאית.



החללית הישראלית. צילום: SPCE.IL



עידו ענתבי מנכ"ל SpaceIL, אמר: "השלמנו בהצלחה את שלב בדיקות החללית לקראת התדלוק וההרכבה על המשגר. במקביל, צוותי המערך הקרקעי משלימים את ההכנות בחדר הבקרה. אנו מחכים בקוצר רוח לשיגור ולמסע המאתגר שמחכה לחללית לקראת הנחיתה על הירח".



עפר דורון מנהל חלל בתעשייה האווירית: "כולנו נושאים עיניים אל השיגור הקרוב ולתחילת המסע הישראלי אל הירח, הצוותים ההנדסיים בארה"ב ובישראל עובדים במלוא המרץ בהכנות האחרונות הנדרשות ואנו גאים לקחת את ישראל למחוזות חדשים בחלל".