שוב מסבך את הליכוד? מאז הודעתו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ על כניסתו לחיים הפוליטיים ועמידתו בראש מפלגת "חוסן לישראל", ובייחוד אחרי כל אמירה שלו, חברי הכנסת והשרים מהליכוד מגיבים במתקפה חריפה כנגדו. אולם, היום (רביעי), במהלך ראיון בכאן ב' בעקבות נאום פתיחת הקמפיין של גנץ אמש, הודה השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגב כי גנץ הוא למעשה יריב ראוי - מה שלא מנע ממנו לתקוף אותו מיד לאחר מכן.



"אחרי הרבה מאוד שנים שלא היה יריב בקליבר משמעותי שמאיים על ראש הממשלה נתניהו, עכשיו זה יכול לקרות", אמר הנגבי, והוסיף כי "גנץ הוא בהחלט יריב ראוי". אולם, מיד לאחר מכן טען הנגבי כי "הנאום שלו היה אוסף של כלום, קלישאות חלולות. הוא מנסה להתחפש לימין". הנגבי, כזכור, מצא עצמו תחת מתקפה מימין ומשמאל לפני שלושה חודשים, כאשר לאחר מטח 460 הרקטות לדרום אמר כי ירי רקטות לעבר ת"א לא זהה לירי לעבר יישובי הדרום.



גנץ, כזכור, פתח אמש בקמפיין הבחירות שלו ושבר שתיקה ממושכת בנאום ארוך, מחושב ומהוקצע. בדבריו, שילב גנץ לא מעט ססמאות קליטות והתייחס באופן ממוקד לשורה של נושאים אקטואליים, מהתנהלות ראש הממשלה והמצב הביטחוני ועד למצוקתה של גברת ישראלי המתקשה לגמור את החודש. לאורך הנאום הקפיד גנץ להדגיש שהוא מכוון ליעד הכי גבוה – להקים את הממשלה הבאה.

גנץ. יריב ראוי? צילום: גיל יערי, פלאש 90

 

גנץ תקף את הממשלה, שלדבריו “עסוקה בעצמה”, הכריז כי “ירושלים תישאר בירתנו לעד” ו“לא נזוז מהגולן”, הבטיח כי ממשלה בראשותו “לא תחמיץ הזדמנות לחולל שינוי אזורי” וביקר את נתניהו בחריפות. “עצם המחשבה שיכול לכהן בישראל ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום – מגוחכת בעיניי. לא יקום ולא יהיה”, אמר.
 
בימין מיהרו אתמול לתקוף את יו”ר חוסן לישראל בעקבות נאום הבכורה שלו, ולהציגו כאיש שמאל. ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ לאחר הנאום בטוויטר: “עוד נאום של לפיד. מי שאומר שהוא לא ימין ולא שמאל – הוא שמאל”. בחוסן לישראל אמרו בתגובה: “תודה על עשר שנים. אנחנו ממשיכים מכאן”.
 
בהודעת התגובה של הליכוד נאמר אמש: “כל מכבסת המילים לא תסווה את העובדה שגנץ הוא איש שמאל. מי שאומר שגנץ, שקיבל היום חיבוק ענק מהתקשורת, לא שמאל ולא ימין - הוא שמאל. מיד לאחר הבחירות, גנץ יתאחד עם לפיד ועם יתר מפלגות השמאל ויקים ממשלת שמאל. התרגיל השחוק של השמאל - להדביק גנרל בראש רשימה כדי להפיל ממשלת ימין, לא יעבוד הפעם על המחנה הלאומי”.
 
שרת התרבות והספורט מירי רגב (הליכוד) כינתה את גנץ "השמאל החדש” וכינתה את הופעתו אמש “נאום מלא ססמאות ריקות מתוכן”. עוד קודם לנאום פרסמו בליכוד סרטון שבו כונה גנץ “שמאל חלש” וצוטט בו מהאדי יוסף, אחיו של מדחת יוסף, החייל שדימם למוות בקבר יוסף בשכם: “מי שהפקיר פצוע", נאמר בסרטון, "יכול להפקיר מדינה”.