קומת הסטארט־אפים של ישראל, שמציגה את מוצריהן של 50 חברות הטכנולוגיות פורצות הדרך והמובילות בארץ, הושקה אתמול במרכז פרס לשלום ולחדשנות ביפו.
 
בטקס ההשקה, שנערך במעמד שר הכלכלה אלי כהן, יו"ר רשות החדשנות ד"ר עמי אפלבוים, יו"ר מכון היצוא אדיב ברוך ויו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות חמי פרס, השתתפו מנכ"לי 50 החברות שהפיתוחים שלהן יהוו כעת את חלון הראווה של ישראל ויאפשרו למנהיגים ואישי ציבור מהעולם, משלחות עסקיות וחברות בינלאומיות להיחשף ולקבל טעימה מחוד החנית של הפיתוחים הישראליים הבולטים.

הקמת המרכז הייתה אחד מפרויקטי הדגל של הנשיא שמעון פרס ז"ל לפני מותו, שאף הספיק להניח את אבן הפינה למקום יחד עם הנשיא ראובן ריבלין לפני שנתיים. "המקום הזה היה הפרויקט האחרון של אבי לפני שהוא נפטר, ואני בטוח שאם הוא היה איתנו היום, הוא היה מתמלא בגאווה", אמר חמי פרס, "המסר שהוא היה רוצה להעביר הוא שהעתיד הוא בידיים שלנו, ואם יש משהו שאבי תמיד התחרט עליו זה שהוא לא חלם יותר ושהחלומות שלו לא היו גדולים מספיק".


שר הכלכלה, שטעם את מזון העתיד - חגבים שגודלו על ידי הסטארט־אפ HARGOL, הדגיש: "בעולם הכלכלי החדש המבוסס על חדשנות וטכנולוגיה, ישראל היא שחקן מפתח. אנו רואים זכות גדולה בתור ממשלת ישראל ומשרד הכללה להיות שותפים בפרויקט הזה".

החברות שמציגות בקומה נבחרו מתוך יותר מ־400 סטארט־אפים שהגישו מועמדות בתחום הבינה המלאכותית, טכנולוגיות מידע, רפואה מתקדמת, חקלאות חלל וביטחון ושמות דגש על מספר דברים, כפי שהדגיש באירוע יו"ר רשות החדשנות: "צריך לשנות את השיח הלאומי - שיעסוק בחדשנות וצמיחה כלכלית ברת־קיימא".

הפיתוחים שמוצגים בקומה בהחלט עולים על כל דמיון, בין אם מדובר בפיתוחים רפואיים כמו המערכת של חברת Nano Retina, שנועדה להשיב ראייה פונקציונאלית לעיוורים הסובלים מהתנוונות של הרשתית. המערכת כוללת משקפיים חכמים ושתל תוך־עיני, שמתפקד כמצלמה ומתרגם את התמונה הנכנסת דרך העין לאותות חשמליים שאותם משדר אל המוח. פיתוח רפואי מעניין נוסף מגיע מחברת REAL VIEW, שמאפשרת לרופאים "לאחוז" בידם את האנטומיה של המטפל בהולוגרמה.

בקומה יש דוכן מציאות מדומה של התעשייה האווירית שתיקח אתכם למסע מרתק בכלים ההגנתיים המתקדמים ביותר של ישראל, וסטארט־אפים מרתקים בנושאים אזרחיים: עזרי ראייה ושמיעה, פנלים סולאריים מתקדמים, מערכת שהופכת זבל אורגני לאנרגיה מתחדשת בתצורת גז ודשן נוזלי, טכנולוגיות הדפסת תלת־ממד מתקדמות, פיתוחים בתחום הרכב האוטונומי ובטיחות בדרכים ופיתוחים מרחיקי לכת ברובוטיקה כמו רובוט ביתי שיוזם שיחה עם בעליו הקשישים ומארח להם חברה ומסייע.

קומת הסטארט־אפים תתעדכן מדי שנה,  ותספק למבקרים הסתכלות נדירה על המגוון הרחב והאיכותי של ההמצאות הישראליות פורצות הדרך המתרחשות כעת בישראל.