נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ , צייץ בחשבון הטוויטר שלו הלילה (חמישי) כי הוא דיבר עם "נשיא ונצואלה הזמני חואן גואידו". טראמפ כתב כי "בירכתי אותו על נטילת התפקיד באופן היסטורי וחזקתי את תמיכת ארצות הברית במאבק של ונצואלה להחזיר לעצמה את הדמוקרטיה. יש הפגנות גדולות בכל ונצואלה נגד מדורו. הקרב על החופש החל". גואידו עצמו אמר לניו יורק טיימס כי הוא קיים "פגישה סודית" עם אנשי צבא ונצואלה ובכירים ביטחוניים במדינה.




כזכור, מנהיג האופוזיציה בוונצואלה, חואן גואידו, הכריז על עצמו בשבוע שעבר, בתמיכת ארה"ב, כנשיא ממשלת המעבר של המדינה. השבוע פורסם ראיון עמו ב"גרדיאן", בו קרא לאזרחי המדינה להפגין נגד שלטונו של ניקולאס מדורו והוסיף כי ארצו המרוסקת כלכלית חווה בימים אלו "רגע כמעט קסום" בדרך להחייאת הדמוקרטיה. יש לציין, כי ביום שבת הקרוב יפוג האולטימטום שהציב האיחוד האירופי למדורו לקיום בחירות חדשות במדינה, או אז יכירו בגואידו כנשיא ויצטרפו לשורה ארוכה של מדינות שעשו זאת לפניהם. 

לדברי גואידו, שילוב בין גיבוי בינלאומי, איחוד באופוזיציה ותמיכה עממית, יוביל לסיכוי גבוה במיוחד לכך שוונצואלה תוכל "להשאיר את הכאוס מאחור". המדינה, כזכור, סובלת ממשבר הומניטרי חמור תחת שלטונו של מדורו, שזכה בבחירות שאמינותן מוטלת בספק. "התסכול הפך לתקווה, אנשים מעזים לחלום שוב. התעוררנו מחלום בלהות כדי לחלום חלומות חדשים על העתיד ועל ארצנו. לא על מה שאנחנו עכשיו, אלא על מה שאנחנו יכולים להיות", אמר גואידו בן ה-35 בלבד. 
 
בית המשפט העליון בונצואלה אסר בלילה שבין שלישי לרביעי על גואידו לצאת מהמדינה. בית המשפט נעתר לבקשת התובע הכללי במדינה והקפיא גם את חשבונות הבנק של גואידו, שהכריז על עצמו כעל נשיא המדינה במקום הנשיא המכהן ניקולס מדורו. בתוך כך, מדורו אמר לסוכנות הידיעות הרוסית RIA כי הוא מוכן לפתוח בשיחות עם האופוזיציה, בהשתתפות מתווכים בינלאומיים. "אני מוכן לשבת ליד שולחן המשא ומתן ולדבר עם האופוזיציה לטובת ונצואלה, השלום והעתיד שלה", אמר מדורו, שהוסיף: "נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הורה לממשלת קולומביה ולמאפיה לחסל אותי". 
 
ארצות הברית לגואידו שליטה על נכסים של ונצואלה שהוחזקו על ידי הבנק המרכזי של מדינת ניו יורק ובבנקים נוספים, כך על פי מחלקת המדינה של ארצות הברית. 
 
האישור, שניתן ביום שישי, קשור לנכסים השייכים לממשלת ונצואלה או לבנק המרכזי שלה. "זה יאפשר לממשלה הלגיטימית לשמור על הנכסים האלה לטובת העם", אמר דובר מחלקת המדינה רוברט פלאדינו.