בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (חמישי) את עתירתו של גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, להתמודד ברשימה הארצית של המפלגה. לשרון, כזכור, חסרים כשלושה חודשים כחבר ליכוד על מנת שיוכל להתמודד לרשימה, אולם למרות שבעבר כבר קוצרה התקופה הזו עבור מתמודדים רבים, שרון לא זכה לקיצור דומה. 



בית המשפט המחוזי קבע כי אין מקום להתערב בהחלטת יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד, השופט בדימוס מנחם נאמן, שדחה לפני מספר ימים את הבקשה של שרון לשנות את בקשת המועמדות שהגיש לפריימריז של המפלגה מהמחוזות לרשימה הארצית. השופט נאמן דחה את הבקשה והחליט שגלעד שרון צריך להביא אישור ממזכירות הליכוד בהסכמת יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. 



"בחינת ההחלטה במשקפיים מנהליות מלמדת כי החלטת יו"ר ועדת הבחירות לא חורגת באופן מהותי ממתחם הסבירות, באופן המצדיק התערבות", נכתב. "אין מחלוקת כי המבקש (שרון) לא עומד בתנאים. יו"ר הוועדה לא דחה את בקשת המבקש, אלא הפנה אותו לנהוג לפי הסדרים הקיימים בחוקת הליכוד ולפנות לגורמים המתאימים להחלטה בדבר מתן הפטור. אין מדובר בהחלטה בלתי סבירה באופן קיצוני. טענת המבקש כי היה צריך לאפשר לו פטור אוטומטי, תוך "דילוג" על החלטה פורמלית של יו"ר הליכוד והמזכירות כנדרש בחוקה, בשל החלטת בית הדין וקיומה של מדיניות כללית הפוטרת מהצורך בהחלטה פרטנית, אינה מחויבת המציאות".


לאחר ההחלטה, אמר שרון בראיון בגלי צה"ל, כי למעשה בית המשפט החזיר את ההחלטה למוסדות הליכוד. "זה מאוד חריג לא לקצר פז"ם למישהו. זה מעולם לא קרה. אם לא עכשיו, אתמודד בפעם הבאה. אמרתי או בליכוד או עם הכבשים. אני תומך בליכוד והוא צריך להנהיג את המדינה כי זה בטוח יותר". לדבריו נתניהו הוא האדם המנהיג המתאים ביותר לראשות הממשלה. 



שרון, שמקפיד לא לתקוף את ראש הממשלה נתניהו בראיונות על אף התנגדותו, טוען כי נתניהו אינו מוכן שירוץ ברשימה בעקבות האיבה ששררה בין אביו לבינו בתקופה בה כיהן שרון האב כראש ממשלה מטעם הליכוד. יחסי השניים, שהיו יריבים פוליטיים, הורעו במיוחד לאחר ההחלטה על תוכנית ההתנתקות של שרון, לה נתניהו התנגד על אף שבסופו של דבר הצביע בעדה. 



כזכור, לפני כשבוע החליטו כבר שלושת דייני בית הדין העליון של הליכוד החליטו לדחות פה אחד את העתירה שהגיש שרון בדרישה לאפשר לו להתמודד בפריימריז של מפלגת הליכוד על משבצת מחוז הנגב, ולא דרך הרשימה הארצית.

בעבר, כאמור, חברים רבים שביקשו לקצר את הפז"מ על מנת להתמודד בפריימריס קיבלו את אישור המפלגה, ובכללם השרים זאב אלקין, צחי הנגבי, אבי דיכטר ועוד רבים. שרון טען בצדק, כי ההתנגדות לקיצור הפז"ם השולי שלו היא בהחלט חריגה ויוצאת דופן. יתרה מזאת, גם בבחירות הנוכחיות, ראש הממשלה נתניהו אישר לשר יואב גלנט להתמודד ברשימת הליכוד חרף העובדה כי לא היה חבר ליכוד אף לא יום אחד אלא הגיע היישר ממפלגת כולנו.

שרון הבן טען כי נתניהו רודף אותו ממניעים אישיים פסולים ולא ענייניים ומפלה בינו לבין מועמדים אחרים. אולם בליכוד טענו כי ההבדל בין שרון לגלנט הוא עקרוני. "ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר סיכם בעבר עם יו”ר המזכירות ישראל כ"ץ שבמשבצת המחוזות לא יינתנו קיצורי פז”ם. זאת על מנת לאפשר לפעילי התנועה שחברים בה שנים ארוכות סיכוי הוגן יותר להתמודדות", נמסר אז מטעם המפלגה.