לאן הולכים מכאן? נאומו של בני גנץ הגביר את התחושה של מתנגדי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שסוף סוף יש מועמד שיכול לנצח אותו בבחירות. פרשן מעריב, בן כספית, שוחח עם חברי "הקבינט" של 103FM על ההצלחה בסקרים של הרמטכ"ל לשעבר, התייחס לתפקודו של גבי אשכנזי, ויאיר לפיד, והאם בנימין נתניהו מבין את השינויים הפוליטיים.



"אני לא ממתלהבי גנץ", אמר כספית. "מצד שני הוא נתן נאום טוב. על פי תרחיש שכותבים אסטרטגים פוליטיים באירוע כזה הוא קיבל ציון מאה. זה הכי טוב שאפשר היה לחלום ולתכנן מכל הבחינות. אחרי שבן אדם שתק כל כך הרבה זמן ואחרי כל הציפיות היו הרבה רובריקות שהיו צריכות להתמלא. היה כאן גם עניין של מזל וגם עניין של מינונים. הוא היה נראה כמו רוקסטאר, הכינו אותו כמו שצריך".



אלון בן דוד: "אני לא חושב שמישהו מאיתנו ראה את גנץ בהופעה כזו עד היום. לא ראיתי את גנץ עם כזה ברק בעיניים". יואב לימור: "ליאיר לפיד יש להט מטורף להיות ראש ממשלה, אצל גנץ עד עכשיו היה ספק אם יש לו את הרצון הזה". רוני דניאל: "הוא פשוט עד עכשיו לא חשף את הרצון הזה שלו".


"הוא עמד שלשום מחוץ לגופו ולא האמין שזה קורה לו. הכל בזכות גלנט. לראשונה ולאחרונה בהיסטוריה ממשלת ישראל מינתה רמטכ"ל וביטלה. אם תסתכל על בני גנץ לפני שמונה חודשים, הוא לא חשב שיקים מפלגה וחשב שיהיה מספר שתיים אצל לפיד, עם האוכל בא לו התיאבון והתוצאה הייתה מבחינתו מושלמת. מכאן אפשר רק לרדת, אלא אם המומנטום יימשך בצירופים נוספים של גבי אשכנזי, יאיר לפיד ואורלי לוי-אבקסיס. גבי אשכנזי הבהיר שיבוא רק אם יאיר ובני יתאחדו ויקברו את האגו. התזה הזו קצת התערערה עם הזינוק בסקרים בהתאמה לראשות הממשלה שכבר מדגדגת את נתניהו. אני מאמין יש כאלה שאומרים לגנץ שאפשר לעשות זאת גם בלי יאיר".





יואב לימור: "אפשר גם לעשות את זה הפוך. אם גבי יבוא לגנץ, ליאיר לא תהיה ברירה אלא להצטרף". רוני דניאל: "להערכתך גבי יבוא?"
"הראש שלי אומר שלא והבטן שלי אומרת שכן. על פניו הנתונים אומרים לא. הוא מפחד מזה אך יהיה עליו ועל לפיד לחץ כביר".



יואב לימור: "גבי גם יכול לחכות ולהגיע ברגע האחרון שבוע לפני הבחירות כשיובטח לו להיות שר בכיר בממשלה".
"אנחנו זוכרים את עמוס ידלין, הוא הצטרף ליצחק (בוז'י) מבחוץ וזה לא תפס. או שאתה מתחת לאלונקה או שאתה לא. הציבור חכם ומזהה את אלו שנגררים ונכנסים פנימה באי רצון. גבי חושש ממה שקורה למדינה ויודע כמה זה דחוף. ההימור שלי הוא 50%-50%".



אלון בן דוד: "יש סיכוי שלפיד שוקל שינוי בכיוון או שהוא לא זז לשום מקום ומכוון מטרה?"
"ראש הממשלה האולטימטיבי הוא מישהו עם הדרגות של גנץ, הגובה של גנץ והנחישות של לפיד. שבעה פעילי יש עתיד פשטו על השכונה בה אני גר. בשבועיים האחרונים, כשגנץ החל לטפס, לפיד מתראיין ונלחם כמו משוגע".



יואב לימור: "המתקפות של הליכוד יימשכו? בינתיים ככל שהם תוקפים את גנץ הם רק מחזקים אותו".
"המתקפות של הליכוד נראות כמו שכונה אך הם לא. הכל מחושב. נתניהו הוא חיית פוליטיקה וסקרים. אם בשבוע הקרוב הליכוד יראה שהמתקפות מזיקות לו הוא יפסיק עם זה. עוד מופע כזה של הגברת רגב ואמסלם עם השליפים על היד יש סיכוי שהם יבינו שהם תוקעים לעצמם גול עצמי".



אלון בן דוד: "נתניהו יצא נגד גנץ?"
"להערכתי כן. בסוף לא תהיה לו ברירה. זה נשק יום הדין. דמיינו לכם שהוא יחל להוציא דברים הקבינט. זה דבר שהוא עוד לא עשה".