התביעה הצבאית הגישה היום (חמישי) לבית הדין הצבאי כתב אישום נגד חמשת הלוחמים מגדוד "נצח יהודה" שהכו, על פי כתב האישום, עצורים פלסטינים בזמן שהיו אזוקים. כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של התעללות בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה בנסיבות חמורות. התביעה אף ביקשה להאריך את מעצרם של הלוחמים עד תום ההליכים בעניינם.



מכתב האישום עולה כי הלוחמים הכו את העצורים הפלסטינים, שנעצרו בעקבות פיגועי הירי ביהודה ושומרון, בסטירות, אגרופים ואף באמצעות חפצים קהים. כל זאת, בזמן שהיו העצורים אזוקים ומכוסי עיניים, ונגרמו להם חבלות קשות. 


שניים מהלוחמים מואשמים, בנוסף לעבירות אלו, גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט, לאחר שתיאמו את הגרסה אותה ימסרו לגבי אירוע זה. מפקדם של הלוחמים, קצין בדרגת סגן, נמצא כעת במעצר פתוח והחלטה בעניינו תתקבל בנפרד.

כזכור, התביעה הצבאית הצהירה כבר לפני כשבוע וחצי על כוונתה להגיש כתבי אישום נגד חמשת הלוחמים, שנעצרו מיד עם פתיחת החקירה בנושא ומעצרם הוארך מעת לעת על ידי בית הדין הצבאי. על פי כתב האישום, האלימות שהפעילו הלוחמים הייתה קשה עד כדי כך שהעצורים נזקקו לטיפול רפואי ולא ניתן היה לחקור אותם.

מהסנגוריה הצבאית, המייצגת את החיילים, נמסר כי "מדובר בכתב אישום שמוטב היה שלא היה מוגש מלכתחילה. אנו סמוכים ובטוחים שבסופו של המשפט יתבררו העובדות והנסיבות ופני הדברים ייראו אחרת. מדובר בלוחמים מצטיינים, מלח הארץ, שחבריהם ליחידה נרצחו רק לפני חודש בידי מחבל ואשר נכפתה עליהם סיטואציה בלתי אפשרית - להוביל למעצר את המחבלים שהיו מעורבים ברצח חבריהם. למרבה הצער, כתב האישום שהוגש משקף חוסר הבנה מצד המערכת למצב הבלתי אפשרי שבו היו נתונים החיילים. במהלך המשפט יהיה צורך לבחון גם את הפער במענה שהיו אמורים לקבל החיילים לאחר האירוע, הן מבחינת המפקדים והן בהיבטי מערך בריאות הנפש".

ח"כ הכנסת אורן חזן הגיב גם הוא: "לנגד עינינו אנו רואים איך הנאורות, המשפטיזציה והלקקנות לגויים מכרסמת בנו מבפנים, פוגעת בלוחמים, מחלישה את צה"ל, מפלגת את העם והורסת לנו את המדינה. כתב האישום שהוגש היום הוא אות קלון נוסף למערכת פיקודית שלא יודעת לגבות את חייליה, שאותם שלחה לקרב".
 
ח"כ בצלאל סמוטריץ' טען כי "הפיכת לוחמי צה"ל לעבריינים פליליים פוגעת בביטחון ומסכנת חיים". לדבריו, "הפרקליטות הצבאית שוב איבדה את השכל הישר ופוגעת בצה"ל. העמדה לדין פלילי ודרישת עונש מאסר בפועל ללוחמים שראו את גופות חבריהם לאחר שנרצחו והשתתפו במעצר סייעני המחבל היא איוולת שלא ניתן לקבל".