"אני חושב שבני גנץ נתן נאום מצוין, הוא הפגין ביטחון וידע על מה הוא מדבר. הוא שידר הרבה חידוש, הרבה רעננות והרבה תקווה", כך הסביר היום (חמישי) אלוף במילואים נעם תיבון בשיחה עם "הקבינט" ב-103FM. לשאלה האם גנץ עשוי מהחומר שישרוד בשדה הפוליטי השיב: "האיש טיפס בכל שרשרת הפיקוד ונהיה רמטכ"ל. זה תהליך מאוד מורכב שדורש הרבה מאוד פוליטיקה ארגונית". תיבון אמר בשיחה עם רוני דניאל, אלון בן דוד ויואב לימור כי "גנץ ידע הצלחות, אכזבות וידע להתגבר על זה. אני חושב שהוא הולך על זה בעיניים פקוחות".
לדבריו, ההגדרה הנכונה לגנץ היא ג'נטלמן. "הוא לא מלכלך ולא מתלכלך", ציין, "לצערי, ראינו בתקופה האחרונה שימוש מאוד לא יפה בכל מני ערכים שגדלנו עליהם עד היום. אני חושב שהוא מתנהל נכון ושמח שאנשים כמו בני גנץ נכנסים לפוליטיקה". הוא אמר כי "לא תהיה לו ברירה והוא יצטרך להתלכלך. גנץ היה במקומות הכי קשים בצבא ועבר זאת בסדר גמור. אני חושב שהוא אדם ראוי וטוב שהוא הגיע". האלוף במילואים הסביר כי "גנץ שירת כל כך הרבה שנים במדים ועבד קשה מאוד. בסופו של דבר הוא עמד בחזיתות הכי קשים שלנו, הוא עשה מאמץ לשמור על ביטחון לישראל והוא באמת איש ראוי ורציני".
הפרלמנט תהה האם לרמטכ"ל לשעבר יש את את היכולת להיות גם רשע ומנוול? תיבון השיב כי "ראשית, יו"ר חוסן לישראל לא יהיה אדם שקרן, הוא איש ישר והגון וחסרים כמוהו בפוליטיקה שלנו. אני חושב שהוא יצטרך כפוליטיקאי לגדל כוחות ולעטוף את עצמו באנשים טובים". לדבריו, בני תמיד ידע לבחור אנשים טובים מסביבו. "פגשתי אותו כשהיה מח"ט הצנחנים וראיתי עם מי הוא עבד", אמר, "אני יכול לדבר על איש הצבא בני גנץ ולא עליו כפוליטיקאי. אני מפרגן ורוצה שהוא יצליח. זה טוב למדינת ישראל".

אתה גם שוקל ללכת לפוליטיקה?
"אני מעדיף שנדבר על בני גנץ".
אז נדבר על נושאים שאתה מכיר מקרוב, על צוק איתן ומקרה מדחת יוסף בקבר יוסף. הביקורות באות גם מאנשי ביטחון לשעבר כמו אבי דיכטר ויואב גלנט.
"אבי דיכטר גדל ביחידה שלי והאכזבה שלי ממנו היא כפולה מכופלת. אירוע מדחת יוסף הוא אירוע קשה לכל מערכת הביטחון הישראלית הוא אירוע שהופקו ממנו המון לקחים. בקבלת החלטה מה לעשות עם לוחם שמדמם למוות בקבר יוסף, היה שם את בני גנץ, מפקד האוגדה ומעליו היה אלוף הפיקוד והרמטכ"ל ואפילו אבי דיכטר כראש השב"כ. כולם עמדו שם. מי שדחף הכי חזק לתת צ'אנס לכוחות הביטחון של ג'יבריל רג'וב להוציא אותו מבלי להתחיל מאבק גדול היה אבי דיכטר. הוא מי שלא סיפק את הסחורה וכעת הוא הולך למתלכלך. זה מעצבן אותי וזה לא ראוי".
כשאתה שומע את גלנט אומר שאלפי פקודים יודעים למה גנץ שותק?
"יואב גלנט מקנא בבני גנץ. זה לגמרי אישי. גלנט היה צריך להיות רמטכ"ל אך בגלל שחיתות בקרקעות הוא לא נבחר לתפקיד וגנץ נבחר במקומו והוא לא מלכלך עליו. אני קשור ליחידת שייטת 13 והם מתים מבושה על ההתנהגות הזאת. אפשר לחשוב שגלנט היה אלוף פיקוד דרום היו שם הצלחות שפתרו את בעיית עזה למשך שנים. אני חושב שיש דברים שלא טוב להכניס לפוליטיקה ויש דברים שחבל שנאמרים".
הצליחו לעצבן אותך.
הוא סיכם את דבריו והתייחס לשרת התרבות מירי רגב: "היא לא הייתה במקום של קבלת ההחלטות, היא הייתה קצינה בכירה ובסוף היא מלכלכת על כל האנשים שקידמו אותה".