כשהסקרים מצביעים על קריסתה של מפלגת העבודה, הגיע היום (חמישי) יו"ר המפלגה, אבי גבאי, למפגש ראשי ערים בחיפה, ופשוט התעלם ממצבה הקשה של מפלגתו. "מפלגת העבודה היא מפלגה שורשית וחזקה ויחד עם ראשי הערים שלנו אנחנו נוביל שינוי במדינה", אמר. "בשנה האחרונה אני מדבר על השינוי שאני רואה באוויר. עם ישראל רוצה שינוי. רוצה שיחזרו לעסוק בחיים שלו ולא בפוליטיקה. עם ישראל רוצה מנהיגים שמזדעזעים כשהם שרואים את חדרי המיון מפוצצים". 



בהתייחסות לכניסתו של בני גנץ לפוליטיקה, אמר גבאי, כי "אני שמח על הצטרפות אנשים חדשים למערכת הפוליטית ועל הרחבת המחנה ואפשר להרחיב אותו עוד יותר. אבל כדי להרחיב ולהביא את השינוי צריך להתחייב למהפך שלטוני, להתחייב לשינוי. אם תהיה התחייבות כזאת אני מבטיח לכם שב-9.4 נתניהו לא יהיה ראש ממשלה. ב-9.4 יהיה ראש ממשלה חדש בישראל. תקום ממשלה חדשה. ממשלה של תקווה". 



לדברי יו"ר מפלגת העבודה, "כדי שיהיה שינוי חייבים להמשיך ולדבר על הדרך שלנו והערכים שלנו ועל התכניות שלנו למדינה. אנחנו נמשיך ונדגיש את העמדות שלנו, את הנבחרת המצוינת שלנו ואת המחויבות שלנו לשינוי. הציבור רוצה שינוי ואנחנו מחייבים להצלחת המדינה, הצלחת המחנה ולהצלחת המפלגה בבחירות הקרובות".



הבוקר פרסמנו במעריב אונליין תכתובות וואטסאפ, שמעידות על האווירה הקשה במפלגת העבודה בגלל הסקרים שפורסמו אמש. העזיבה של ח"כים מכהנים, המלחמות הפנימיות בין המחנות ובעיקר אי היכולת של גבאי לחזק את המפלגה ולהגדיל את כוחה מביאים לתסכול רב בקרב הפעילים. הופעתו המוצלחת של בני גנץ והחיבור שלו עם בוגי יעלון הובילו לתסיסה ובעיקר מרמור בקרב פעילים מרכזיים במפלגה.
 
תכתובות וואטסאפ של אחת מקבוצות הפעילים המרכזיים במפלגת העבודה מערב נאומו של גנץ הגיעו לידי "מעריב-אונליין" והן משקפות במידה מסוימת את הלך הרוח בקרב חלק לא מבוטל מחברי המפלגה. "בשבילי גנץ הוא ראש הממשלה הבא", כתב פעיל מוכר מאזור הצפון רגע לאחר סיום נאומו של גנץ, "יום עצוב מבחינת מפלגת העבודה" כותב אחד הפעילים "יום? ימים" שואל ועונה פעיל מרכזי מאזור ירושלים. 
 
"מי יצביע עבורנו כשיש שניים כאלה", תוהה אחד הפעילים כשהוא מתייחס לגנץ ובוגי ומיד אחר כך מוסיף "הלוואי הלוואי שינצחו בבחירות. אם ינצחו תחזור אלינו הגאווה הלאומית". "אחים שלי, אני רואה את זה, וזה כואב איך שותים לנו את המפלגה ואנחנו לא יכולים לעשות כלום ושום דבר", התרעם פעיל מוכר ומקורב לכמה חברי כנסת.