לאחר ששבר שתיקה, השיק את נאום פתיחת הקמפיין שלו וחבר למשה (בוגי) יעלון, צופים סקרי ערוצי החדשות שפורסמו אמש לחוסן לישראל, מפלגתו של הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ, הישג של בין 21 מנדטים ל־24 מנדטים בבחירות לכנסת ה־21, ו־35 מנדטים אם יחבור ליאיר לפיד ומפלגתו יש עתיד.

פרשן חברת החדשות, אמנון אברמוביץ', התייחס בתוכניתם של בן כספית ורוני בר-און לסקרים האחרונים ולאפשרות שיוגש נגד ראש הממשלה נתניהו כתב אישום.
"בני גנץ רושם הישג חסר תקדים. בפעם הראשונה בעשור האחרון ישנו מועמד שבהתאמה לראש ממשלה נצמד לנתניהו היצמדות מלאה", אמר אברמוביץ', "זה הישג גדול. ההיסטוריה מלמדת אותנו שיום לאחר ההיבחרות זהו היום הכי שמח בחיי החתן. אבל לאחר מכן באה הירידה. צריך לצפות גם לאפשרות כזו, היא לא בהכרח תקרה כמובן".
במה זה תלוי?

"השאלה איך משמרים מומנטום לקראת בחירות. לו גבי אשכנזי היה נאות להיכנס לפוליטיקה, יש לו את פוטנציאל הפריצה הגדול ביותר מכל אחד אחר לעבר צעירים, מזרחים ולעבר ימין רך או ימין מרכזי, אך לא נראה כרגע שפניו לפוליטיקה. לו גנץ היה מודיע השבוע שמספר 2 שלו הוא גבי אשכנזי, אני מבטיח לכם שהסקרים היו חינניים בהרבה".
הבחירות האלה בכלל רלוונטיות? הרי היועץ המשפטי עומד להודיע על כתב אישום. אז על מה למעשה רבים?
"אני לא יודע לומר בוודאות אם זה יהיה לפני הבחירות או אחריהן. אבל אין לי ספק שנתניהו ידרוש משותפיו הקואליציוניים לחתום על החוק הצרפתי בגרסתו הישראלית. זה אומר שראש ממשלה שיוחלט להעמידו לדין יעמוד רק לאחר שיסיים את כהונתו. אני לא רואה את בנט חותם על דבר כזה. אני חושב שאם מנדלבליט יחליט לסגור את כל תיקי נתניהו, אז בן כספית ואני נבקר אותו בצורה זו או אחרת, אבל בנט עלול 'לחתוך את הוורידים'".
"בהנחה שנתניהו מביא את ההישג המשוער של 30 מנדטים ויצליח להעביר ממשלה ויעביר את החוק הצרפתי, זו סכנה שקיימת. דבר אחד הוא כמעט ודאי - נתניהו לא יהיה ראש ממשלה עוד זמן רב כיוון שהוא יעמוד למשפט במועד כזה או אחר".
הודעה של מנדלבליט על הגשת כתב אישום בגין שוחד לפני הבחירות מעלה את נתניהו ל-40 או מורידה אותו ל-20?
"אני חושב שהודעה כזו תמקד את הבחירות בנתניהו ורק בו. היא תשחק לטובתו משום שהיא תתניע את תומכיו והיא תגייס לתוך המעגל כל מיני שונאי מערכת משפט ותקשורת ותביא גם אנשים שמתנגדים לנתניהו לתמוך בו".
כזכור, לפי סקר חברת החדשות, ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד זוכים ל־30 מנדטים, לעומת 21 לגנץ וחוסן לישראל. אחריהם ברשימה: יש עתיד ויאיר לפיד עם 11 מנדטים, הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד (7 מנדטים), יהדות התורה (7), מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי מתרסקת ל־6 מנדטים בלבד, הרשימה המשותפת (חד”ש ובל”ד) עם 6 מנדטים, תע”ל של אחמד טיבי (6 מנדטים), ש”ס בראשות אריה דרעי (5), כולנו בראשות משה כחלון (5), גשר של אורלי לוי־אבקסיס (4), מרצ (4), הבית היהודי־האיחוד הלאומי (4) וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, גם כן עם 4 מנדטים בלבד. בסקר נבדקה גם האפשרות לאיחוד בין גנץ ללפיד. במקרה כזה מפלגה משותפת תקבל 35 מנדטים לעומת 30 לליכוד.
 
על פי סקר חדשות 13, הליכוד מקבל 30 מנדטים בעוד שגנץ וחוסן לישראל מקבלים 24 מנדטים. אחריהם: יש עתיד (9 מנדטים), תע”ל (8) העבודה (6), הרשימה המשותפת (6) הימין החדש (6), יהדות התורה (6), ש”ס (5), וישראל ביתנו, מרצ, כולנו, גשר והבית היהודי - כולן עם 4 מנדטים. יתר המפלגות לא עוברות את אחוז החסימה.
 
סקר כאן מעניק לליכוד 31 מנדטים, לעומת 23 לחוסן לישראל. אחריהן יש עתיד (9 מנדטים) הימין החדש (8), העבודה (8), הרשימה המשותפת (6), יהדות התורה (6), מרצ (6), תע”ל (6), ישראל ביתנו (5), הבית היהודי (4), כולנו (4) וש”ס גם כן עם 4 מנדטים.