פייסבוק הודיעו היום (חמישי) על הסרה של מאות חשבונות פייסבוק ואינסטגרם, וכן עמודים שהפרו את תקנות הפעילות. מקורה של הפעילות הגיע ישירות מאיראן ובחלק מהמקרים ציטטו תכנים של כלי תקשורת במדינה ועודדו "התנהגות לא אותנטית" בקרב אנשים ברחבי העולם. מרבית הפעילות כוונה למזרח התיכון ולדרוםאסיה. בפרסום בבלוג הרשמי של הרשת החברתית נכתב כי הרשת שנחשפה היא חלק ממבצע מקומי שנעשה בו שימוש כדי להפיץ מידע שיטעה אנשים אחרים.

מדובר ברשת שמנתה 783 דפים, חשבונות ופרופילים הקשורים לאיראן שנעשה בהם שימוש למספר רב של פעולות. בין המדינות שהיו תחת הכוונת של הרשת, ביניהם ישראל בתוכן שכלל גם את ראש הממשלה, בנימין נתניהו. מדינות נוספות הן: אפגניסטן, אלבניה, אלג'יר, בחריין, מצרים, צרפת, גרמניה, הודו, אינדונזיה, איראן, עיראק, לוב, מקסיקו, מרוקו, פקיסטן, סעודיה, סרביה, דרום אפריקה, ספרד, סודן, סוריה, תוניסיה, ארצות הברית ותימן.

הדפים נוהלו על ידי  מי שהגדירו עצמם כמקומיים באיראן ולעיתים עשו שימוש בחשבונות מזויפים. הם פרסמו סיפורים חדשותיים הקשורים לאירועים אקטואליים ושיתפו פרשנויות על הנושאים שדווחו בתקשורת הממלכתית באיראן. בין היתר דיברו על הסכסוך הישראלי פלסטיני, מלחמת האזרחים בסוריה והמלחמה בתימן וכן חלקן של ארצות הברית סעודיה ורוסיה באירועים. חלק מהחשבונות החלו לפעול ב2010 ולמרות שהמפעילים ניסו להסתיר זאת, ניתן היה לקשרם לאיראן.
בסך הכל נסגרו 262 עמודים, 356 חשבונות ושלוש קבוצות פייסבוק. כמו כן נסגרו 162 חשבונות אינסטגרם. כשני מיליון אנשים עקבו אחרי לפחות עמוד אחד וכ-1600 חשבונות היו חברים בכל אחת מהקבוצות. כמו כן, כ-254 אלף עקבו אחרי לפחות אחד מהחשבונות אינסטגרם. הם ביצעו קידום ממומן בסכום נמוך מ30 אלף דולר - התשלום נעשה במספר סוגי מטבעות. החשבונות יצרו שמונה אירועים שונים כאשר הראשון היה במאי 2014 והאחרון התקיים במאי השנה. 210 אנשים הביעו התעניינות בלפחות אחד מהאירועים. לא ניתן לאשר אם מי מהם קרה.

מהליכוד נמסר בתגובה להודעת פייסבוק על סיכול ניסיון תעמולה איראני להפלת נתניהו: "זה לא מפתיע שאיראן מנסה להפיל את ראש הממשלה נתניהו, שבלם את תוכנית הגרעין שלה, חיסל את מאמציה להתבסס צבאית בסוריה, ריסק את הכלכלה שלה ושלח את המוסד לגנוב מתחת לאפה את ארכיון הגרעין הסודי שלה. זה לא יעבוד להם. כל עוד נתניהו ראש ממשלת ישראל - איראן בצרות".