האם הנסיקה בסקרים של יו"ר חוסן לישראל בני גנץ נותנת את אותותיה בלוח הזמנים של ראש הממשלה? ל"מעריב" נודע כי בכוורת הפוליטית של בנימין נתניהו שוקלים לקצר משמעותית את נסיעותיו המדיניות הצפויות להודו, ורשה ומינכן, וזאת כדי להתמקד בקמפיין הבחירות על רקע הסקרים המחמיאים לגנץ. מלשכת נתניהו נמסר כי ראש הממשלה ייסע לוועידה הביטחונית בוורשה וכי ההזמנות לביקורים נוספים נמצאות בבדיקה.
 
סקר שנערך עבור "מעריב" ביממה האחרונה על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, מצביע על שוויון 32 מנדטים לליכוד ולאיחוד בין חוסן לישראל של גנץ ויש עתיד של יאיר לפיד. חיבור כזה אומנם טרם נוצר, משום שלפיד מתעקש להוביל את הגוש בראש מפלגתו - אולם הוא מלמד על הטלטלה
שגרמה הופעתו של גנץ למערכת הפוליטית, והוא יגביר את הלחץ לחיבורים נוספים במרכז.

על פי הסקר, הליכוד בראשות נתניהו מובילה בבטחה עם 31 מנדטים, חוסן ישראל בראשות גנץ ויעלון עם 20 מנדטים, ויש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 12 מנדטים.


בהמשך: יהדות התורה - 7 מנדטים, הימין החדש בהנהגת בנט ושקד - 6, כמו העבודה בראשות גבאי ותע"ל בראשות אחמד טיבי. היתר: מרצ עם 5, הרשימה המשותפת בראשות עודה - 5, כולנו בראשות כחלון - 5, וישראל ביתנו בראשות ליברמן - 5. ש"ס בראשות דרעי, גשר בראשות אורלי לוי־אבקסיס, והבית היהודי - 4 מנדטים כל אחת.

לא עוברות את אחוז החסימה: עוצמה יהודית (2%), זהות בראשות פייגלין (1.8%), יחד בראשות אלי ישי (1.7%), עלה ירוק (0.7%), התנועה בראשות ציפי לבני (0.6%), מגן בראשות גל הירש (0.3%). למעננו, ארץ חדשה בראשות אלדד יניב ואחי ישראלי בראשות עדינה בר שלום - מקבלות כל אחת 0.1% בלבד. ניתוח התוצאות מלמד שחוסן לישראל שואבת 8 מנדטים מהעבודה, 4 מיש עתיד, 2 מהליכוד ו־1 מכחלון.

הסקר בדק גם תסריט שבו יו"ר יש עתיד יאיר לפיד יחבור למפלגת גנץ ויעלון. מקרה כזה יוצר שוויון כוחות עם הליכוד, וכל אחת משתי המפלגות תקבל 32 מנדטים.
 
נתניהו. צילום: צפוי לקצר את נסיעותיו המדיניות. צילום: רויטרס
נתניהו. צילום: צפוי לקצר את נסיעותיו המדיניות. צילום: רויטרס


גם במצב הזה הליכוד בראשות נתניהו תוכל להקים ממשלה של 62 ח"כים, אבל בגלל הקרבה המסוכנת של שלוש מפלגות בגוש הימין לקו האדום, די שאחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה כדי שמפלגות המרכז־שמאל יוכלו ליצור גוש חוסם.

הסקר בדק גם תרחיש של הצטרפות הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי לגנץ ויעלון. במקרה כזה הליכוד תמשיך להוביל עם 30 מנדטים, וחוסן לישראל בצירוף אשכנזי תגיע ל־25.

שאר המפלגות: יש עתיד 9, יהדות התורה 7, הימין החדש 6, תע"ל 6, העבודה 6, כולנו 5, הרשימה המשותפת 5, מרצ 5, הבית היהודי 4, ש"ס 4, ישראל
ביתנו 4, גשר 4.

לגבי המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה השיבו הנסקרים כי נתניהו יוביל עם 44%, וגנץ - 41%. מבין נתניהו ולפיד - נתניהו מקבל כמעט פי שניים יותר. בשאלת המתאים ביותר לתפקיד שר הביטחון, גנץ מוביל עם 19%, אשכנזי 15%, נתניהו 14%, ויעלון ובנט 13% כל אחד.

פעיליו של גנץ קיבלו דף מסרים כדי שיוכלו להשיב על שאלות אזרחים ועיתונאים, ובהם המסר כי גנץ לא יישב בממשלה עם נתניהו אלא יחליף אותו; שהוא בעד חבירות נוספות בהנהגתו; שמבצע צוק איתן שבו היה רמטכ"ל אינו כישלון, אלא הביא לשקט שנמשך שלוש וחצי שנים; וכן כי הוא לא ימין ולא שמאל אלא "ישראל לפני הכל". היום ייצאו פעילי מפלגתו לשטח בפעם הראשונה ויגיעו לכ־60 צמתים ברחבי הארץ עם שלטים, דגלים וחומרי הסברה.