אחרי ההפגנה הסוערת של יוצאי אתיופיה בתל אביב השבוע מאיימים ראשי המאבק להמשיך בפעולות מחאה, אם לא ייענו כל דרישותיהם. “פרסמנו את הדרישות, ואם הן לא יתממשו במלואן, המחאה תימשך. המאבק רק התחיל”, נמסר ממטה המאבק, שיתכנס היום להחליט על צעדיו הבאים.
 
“אנחנו ממתינים לתגובת ראש הממשלה, השר לביטחון הפנים ומ”מ מפכ”ל המשטרה לדרישות הברורות שהצגנו בהפגנה”, נאמר בהודעה. “אנו דורשים למנות שופט חוקר לצד חקירת מח”ש שיחקור את הריגתו של הלוחם הלום הקרב יהודה ביאדגה ואת תפקוד המשטרה בכלל מול בני העדה. כמו כן אנו דורשים כינוס ועדת שרים ליישום מסקנות דוח פלמור”.

לדבריהם, לאחר שכ־20 אלף איש השתתפו במחאה, לא ייתכן שהממשלה תימנע מלהגיב על דרישותיהם. תשעת העצורים מההפגנה שוחררו אתמול בתנאים מגבילים. המשטרה ממשיכה  בחקירה במגמה להגיש נגדם כתבי אישום. 

בדיון בהארכת מעצרם אתמול בבית משפט השלום בתל אביב ראה לנכון השופט עלא מסראווה לשחרר את החשודים בתנאים מגבילים, לאור העובדה שאין להם עבר פלילי ושניתן להמשיך בחקירה גם כשאינם במעצר. 


לקראת סיום ההפגנה שלשום החל קומץ שהשתתף במחאה להתפרע. לטענת המשטרה, הרוחות התלהטו והשוטרים נאלצו, אחרי שעות ארוכות של איפוק  וניסיון להימנע ממגע עם המפגינים, להגיב בתקיפות. 
 
במהלך האירועים החריגים, שכללו יידוי אבנים ובקבוקים לעבר שוטרים, נפצעו כמה שוטרים, וחלקם עדיין מטופלים בבית החולים עקב שברים בידיים וברגליים. השוטרים החלו לבצע מעצרים של משתתפים בהפגנה ולחקור תשעה ממפירי הסדר. גורמים במשטרה ציינו: "הכנו מענה מבצעי לכל תרחיש. הקומץ שחיבל בהפגנה לקראת סיומה לאחר שהתנהג באלימות נעצר מיד".