היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע לפרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ההחלטה בנושא קיום שימוע לפני כתב אישום תתקבל לפני הבחירות. בתגובה להחלטת מנדלבליט, פרקליטי נתניהו בוחנים הגשת עתירה לבג"ץ.

בהודעת היועמ"ש על מכתבו לסנגוריו של נתניהו נכתב: "היועץ מודיע בתשובתו כי לא קמה כל מניעה לקבלת ופרסום החלטה מטעמו, ככל שתהיה כזו, לשקול להגיש כתב אישום בתיקים הנוגעים לראש הממשלה, או בחלקם, בכפוף לשימוע, גם לפני מועד הבחירות". היועמ"ש ציין במכתבו לפרקליטי נתניהו כי "ממילא ההחלטה אינה צפויה להתקבל במהלך השבועיים הקרובים, בשל הזמן שעוד נדרש על מנת לגבש החלטה במכלול התיקים". 
 
עוד הוסיפו: "הודעת היועץ המשפטי לממשלה באה לאחר שקילת כל הטיעונים שהובאו בפניית הסנגורים, והטענות הנוספות שהוצגו בהרחבה בפגישה שקיימו, לבקשתם, עם  היועץ המשפטי לממשלה ועם פרקליט המדינה ובכירים נוספים". במכתב ששוגר לסנגורים הובהר, בין השאר, כי גורמי התביעה הכללית  בוחנים את חומרי החקירה בתהליך מקצועי וסדור שנועד לקבל החלטה יסודית ומקצועית בהקדם האפשרי. על תהליך זה הוחלט זה מכבר, עוד לפני ההחלטה על הקדמת הבחירות, ואין הצדקה לסטות ממנו.  
 
"הנחיית היועץ המשפטי לממשלה מבטאת אפוא כלל ברור בדבר המשך הטיפול בתיקי חקירה הנוגעים לאישי ציבור גם בתקופת בחירות, המבוסס על עיקרון העל של שוויון הכול בפני החוק. עוד מודגש כי הטיפול בתיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה נעשה משיקולים מקצועיים וענייניים, והחלטות התקבלו, מתקבלות ויתקבלו אך ורק על בסיס חומר הראיות ומשיקולים של האינטרס הציבורי בלבד. כמו כן הודגש כי אין כל ממש בטענות המבקשות לייחס להכרעותיו של היועץ המשפטי לממשלה סיבות שונות ומשונות, שאינן ענייניות, כדוגמת לחץ ציבורי או אחר", ציינו בלשכת היועמ"ש.

התיק החמור והבעייתי ביותר נגד נתניהו הוא פרשת בזק־וואלה (תיק 4000), שבו המלצת המשטרה והפרקליטות היא להעמידו בגין שוחד. פרקליטיו של נתניהו טוענים כי למנדלבליט אסור לקבל החלטה לפני הבחירות כדי לא להשפיע על הציבור שילך לקלפיות, וזאת משום שאין מדובר בהרשעה אלא בשלב של כתב אישום בכפוף לשימוע. 
 

מטעמו של נתניהו נמסר אמש לאחר הפרסום על סיום דיוני היועמ"ש בתיק: "נראה שהיועץ המשפטי לממשלה נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר - ולפני הבחירות. רק הבוקר הניחו פרקליטי ראש הממשלה דרישה בפני היועץ לבצע השלמות חקירה של יותר מ־60 עדים משמעותיים שלא נחקרו באף אחד מהתיקים. עוד לא יבש הדיו, וכבר נחפזים להדליף מהפרקליטות שאין שום כוונה לבדוק עדים חיוניים אלה. בהחלטה הגורלית ביותר בתולדות המשפט בישראל דוחסים תהליך של שנה וחצי לכמה ימים. אנו מקווים שהלחץ האדיר של השמאל על היועץ לא יכניע אותו פעם נוספת כשיידרש להחליט אם להתייחס לשתיים וחצי כתבות בוואלה כאל שוחד". בליכוד אמרו אמש: "היועץ המשפטי לממשלה לא עמד בלחץ. הפגנות השמאל ניצחו את הדמוקרטיה".

  

 
 



בפרקליטות אמרו בתגובה: "המתקפות הלא ענייניות של נתניהו היו צפויות מראש. הוא עושה את העבודה הפוליטית שלו ומנסה לשכנע את הציבור כי נעשית לו רדיפה פוליטית, ושולח כל הזמן פניות ליועץ המשפטי לממשלה שבעצם מיועדות לקהל בוחריו. אנחנו עושים את העבודה המשפטית שלנו ולא מתכוונים להניח לרעשי הרקע להסיט אותנו מהשיקולים המקצועיים הטהורים".
 
בתיק 2000 (הקלטות שיחות נתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס) חשוד נתניהו כי הציע למוזס לצמצם את פעילותו של העיתון המקורב לו "ישראל היום" תמורת סיקור חיובי ב"ידיעות אחרונות" ובאתר ynet שבבעלותו של מוזס. בידי המשטרה הקלטות של שיחות אלה. גם בתיק זה ממליצות המשטרה והפרקליטות להעמיד את נתניהו בעבירה של שוחד.
 
בתיק 4000 (בזק־וואלה) חשוד נתניהו כי ניצל את השפעתו כדי להעניק הטבות מפליגות לידידו שאול אלוביץ' באישור מיזוג החברות בזק ויס שבבעלותו, תמורת סיקור אוהד באתר וואלה, שהיה אף הוא בבעלותו של אלוביץ'. נתניהו טוען כי ביחסיו עם מוזס ואלוביץ' אין כל עניין פלילי, וכי בכל מקרה לא התכוון לממש את הבטחותיו למוזס. בנוגע לעסקת בזק־יס טוען נתניהו כי היא אושרה על ידי הדרג המקצועי.