בחדשות ערוץ 13 נחשפו הערב (שישי) תמלולים מדיונים שקיים היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הדיווח, רוב בכירי הפרקליטות תמכו בהגשת כתבי אישום נגד נתניהו בתיק 2,000, העוסק בקשר בין ראש הממשלה למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, ותיק 4,000, הידוע גם כתיק בזק-וואלה. עם זאת, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה התנגד לאישום בתיק 2,000.


 


עו"ד ליאת בן ארי פרקליטת מיסוי וכלכלה אמרה: "תיק 4,000 הוא תיק שוחד מובהק. אין פה בכלל ספק שראש הממשלה ביצע עבירות חמורות במיוחד. הגשנו כתב אישום על מקרים הרבה פחות חמורים. מדובר בהטבות במאות מיליוני שקלים". בכיר בפרקליטות אמר על תיק 4,000: "צריך להגיש פה כתב אישום חד משמעית. זה לא תיק של ספק, זה תיק להרשעה בטוחה".

רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, התנגד לכתב אישום בתיק 2,000, ואמר: "אנחנו נכנסים כאן לשדה התקשורתי-פוליטי. זה שדה שלא כדאי להיכנס אליו". מנגד, יונתן תדמור, המשנה לפרקליטת מיסוי וכלכלה, אמר: "תיק 2,000 הוא תיק שוחד מובהק. נוני מוזס ונתניהו עסקו בסחר-מכר של חקיקה. יש פה הקלטות וראיות". תדמור פנה לכיוון מנדלבליט ואמר: "באיזו עילה נסגור את התיק? יש פה ראיות חדות ועניין רב לציבור. סגירת התיק תשפיע לרעה על תיק 4,000".  

שי ניצן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שי ניצן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
 
רוב בכירי הפרקליטות תמכו בהגשת כתב אישום נגד נתניהו על שוחד בתיק 2,000. פרקליט המדינה שי ניצן, פרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מומי לבמרגר, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה עמית מררי תמכו באישום בתיק 2,000. רז נזרי המשנה ליועמ"ש ועמית אייסמן פרקליט מחוז חיפה, התנגדו לו. 
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה: "נראה שהיועץ נכנע ללחץ של השמאל והתקשורת להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בכל מחיר, ולפני הבחירות". מוקדם יותר היום, היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט הודיע לפרקליטיו של ראש הממשלה נתניהו כי ההחלטה בנושא קיום שימוע לפני כתב אישום תתקבל לפני הבחירות. בתגובה להחלטת מנדלבליט, פרקליטי נתניהו בוחנים הגשת עתירה לבג"ץ.