בצל הסקרים הלא מחמיאים למפלגתו, אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה, התארח היום (שבת) ב"שבת תרבות" בכפר סבא ואמר כי "תעודת הביטוח היחידה שיש למצביעי המחנה שלנו שהקול שלהם לא ילך לנתניהו - זה להצביע עבודה, כי כל קול למפלגות האחרות הוא קול שעלול ללכת לממשלת נתניהו".



גבאי המשיך ואמר כי "אחרי עשר שנות שלטון נתניהו הגיע הזמן להחליף אותו. ההתנהגות של ראש הממשלה כלפי מערכת המשפט ונגד התקשורת היא תרבות של מאפיה, מחפשים את השופטים ומחפשים את העיתונאים. זו התנהגות שיכולה להחריב את החברה הישראלית. לכן אנחנו אומרים שאנחנו רוצים קואליציה של שינוי ולא קואליציה של נתניהו. אי אפשר להזדעזע ממנו ואז ללכת ולשבת איתו בממשלה. כל מי שרוצה שינוי אמיתי במדינה חייב להכריז כבר עכשיו - כן כתב אישום או לא כתב אישום, לא יושבים בממשלה של נתניהו".



ביום חמישי הגיע גבאי למפגש ראשי ערים בחיפה, ואמר כי "מפלגת העבודה היא מפלגה שורשית וחזקה ויחד עם ראשי הערים שלנו אנחנו נוביל שינוי במדינה",בשנה האחרונה אני מדבר על השינוי שאני רואה באוויר. עם ישראל רוצה שינוי. רוצה שיחזרו לעסוק בחיים שלו ולא בפוליטיקה. עם ישראל רוצה מנהיגים שמזדעזעים כשהם שרואים את חדרי המיון מפוצצים".



בהתייחסות לכניסתו של בני גנץ לפוליטיקה, אמר גבאי, כי "אני שמח על הצטרפות אנשים חדשים למערכת הפוליטית ועל הרחבת המחנה ואפשר להרחיב אותו עוד יותר. אבל כדי להרחיב ולהביא את השינוי צריך להתחייב למהפך שלטוני, להתחייב לשינוי. אם תהיה התחייבות כזאת אני מבטיח לכם שב-9.4 נתניהו לא יהיה ראש ממשלה. ב-9.4 יהיה ראש ממשלה חדש בישראל. תקום ממשלה חדשה. ממשלה של תקווה".



לדברי יו"ר מפלגת העבודה, "כדי שיהיה שינוי חייבים להמשיך ולדבר על הדרך שלנו והערכים שלנו ועל התכניות שלנו למדינה. אנחנו נמשיך ונדגיש את העמדות שלנו, את הנבחרת המצוינת שלנו ואת המחויבות שלנו לשינוי. הציבור רוצה שינוי ואנחנו מחייבים להצלחת המדינה, הצלחת המחנה ולהצלחת המפלגה בבחירות הקרובות". יו"ר מפלגת "מרצ" תמר זדנברג  הגיבה על דבריו של גבאי: "מדהים שגם כאשר העבודה בראשותו צוללת, גבאי ממשיך להתנער מהשמאל".