לאחר נאומו הראשון של יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, שהביא לעלייה משמעותית במספר המנדטים שלו זוכה מפלגתו במדגמים האחרונים, כולל זה של מעריב, פורסם הערב (שבת) סקר חדש ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 12, וממנו עולה כי כי רוב המצביעים (33%) סבורים שבמקרה שבו יקום גוש מרכז-שמאל שיאחד את כל המפלגות בגוש, גנץ הוא זה שצריך להוביל אותו, כאשר הרחק מאחור נמצאים יאיר לפיד עם 11%, אבי גבאי (5%) וציפי לבני (5%). לפי דיווח בתכנית, גנץ גם נפגש עם ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד בסוף השבוע.


בתוך כך, המשיבים נשאלו גם האם מפלגת חוסן לישראל נתפסת בעיניהם כמפלגת ימין, מרכז או שמאל. מהתשובות עולה כי רוב המשיבים (34%) חושבים כי מדובר במפלגה שנוטה יותר לשמאל, בעוד ש-26% סבורים כי מדובר ברשימה הנוטה לימין, ו-24% השיבו כי מדובר במפלגת מרכז. 16% ענו כי הם לא יודעים.

בחדשות 13 צוין כי גנץ מקיים מגעים לאיחוד גם עם עדינה בר שלום, כמו גם עם מפלגתה של אורלי לוי- אבקסיס. ההערכה היא כי אחד האיחודים הללו יתרחש. 
 

בצל הלחץ המופעל על מפלגות המרכז להתאחד, חשף היום חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד), באירוע שבתרבות ברמת גן, כי מתקיימות שיחות בנושא בין יו"ר מפלגתו לבין זה של חוסן לישראל. שלח הבטיח כי ההכרעה בנושא תיפול בשבועיים הקרובים. 

לדברי שלח, "צריך להסתכל על התמונה באופן מפוכח, ויש גם עניינים מהותיים: אנחנו יודעים מה אנחנו מציגים לציבור כבר ארבע שנים בכל התחומים, וחיבור צריך להיות מבוסס על קווים מוסכמים. האלטרנטיבה השלטונית המבוססת ביותר בישראל היא 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד, והיא צריכה להוביל את מי שמבקש להחליף את השלטון".
ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) הוסיף ב"פגוש את העיתונות" כי "כולם מדברים עם כולם, גם לפיד וגנץ. אני מקווה שלפיד יוביל. יש לנו את הנבחרת הטובה ביותר, את השטח ואג'נדה מאוד ברורה. אני חושב שבאמת יש לנו את הניסיון הרב ביותר עם מנהיג מאוד מחויב. אנחנו שמענו איפה גנץ לא מחויב". 

 

סקר שנערך עבור "מעריב" אתמול על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, מצביע על שוויון 32 מנדטים לליכוד ולאיחוד בין חוסן לישראל של גנץ ויש עתיד של יאיר לפיד. חיבור כזה כאמור טרם נוצר, אולם הוא מלמד על הטלטלה שגרמה הופעתו של גנץ למערכת הפוליטית, והוא יגביר את הלחץ לחיבורים נוספים במרכז.