משלחת מטעם התנועה האסלאמית ותע"ל, בראשות חברי הכנסת אחמד טיבי, טלב אבו עראר ומסעוד גנאים נועדה היום (שבת) עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. בהודעה מטעם המשלחת נמסר כי היא תדון עם נשיא טורקיה "בפגיעה במסגד אל-אקצה, ייהוד ירושלים, מלגות לסטודנטים ערבים בטורקיה, ושיתוף פעולה כלכלי-תרבותי עם החברה הערבית". כמו כן, לאחר הפגישה שהתקיימה בארמונו, הוא הורה להקפיא את ההליכים המשפטיים נגד שלושה ערבים ישראלים, שנעצרו בארצו לאחר שביקשו לעבור ניתוח להשתלת כליה, תוך הפרת החוק המקומי. 
מקורות במשלחת אמרו ל"מעריב אונליין" כי נשיא טורקיה ארדואן אמר להם: "לא נהסס להגן על העם הפלסטיני ועל ירושלים ואל אקצא". עוד הוסיף המקור כי "המשלחת דנה עם הנשיא הטורקי בהתפתחויות האחרונות בסוגיית ירושלים ומסגד אל אקצא" והתלוננה בפניו על מה מה שכונה "ההתפרצות של ישראלים בהם מנהיגים להר הבית". בנוסף, עלו בשיחה עם ארדואן סוגיית חוק הלאום, והמדיניות הגזענית של ממשלת ישראל כלפי הערבים בארץ. 
לדברי המקור, המשלחת ביקשה מנשיא טורקיה להתערב "על מנת להשיג פיוס פנים פלסטיני ולהסיר את המצור מעל הרצועה". הוא ציין עוד כי בשיחה עלתה בקשה ל"מענקים ללימודי רפואה בטורקיה" וכן התערבותו על מנת לשחרר את המקומות הקדושים שנבנו על ידי המדינה העות'מאנית, בהם המסגד בבאר שבע. 

הנשיא הטורקי אמר שהוא שמח להיפגש עם חברי המשלחת ודיבר עימם על מאמצי ארצו כדי לסיים את הכיבוש ועל תמיכתם בעם הפלסטיני בירושלים ובאל אקצא. עוד אמר ארדואן: "נעמוד לצד העם הפלסטיני גם אם כל העולם יפנה להם גב. נמשיך להיות הקול של פלסטין".