למרות התגובות הזועמות לנאומו בשבוע שעבר, ביהדות התורה לא שוללים כניסה לקואליציה בראשות בני גנץ. ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ציין הבוקר (ראשון) בראיון לגל"צ כי במידה ויו"ר חוסן לישראל ינצח בבחירות במפלגתו לא יפסלו ישיבה בממשלתו, אך הבהיר כי השותף הטבעי שלהם הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו.
"זה דבר שהוא אפשרי אבל לא יהיה. אי אפשר להגיד על גנץ שהוא פסול ושלא נלך איתו, אבל אנחנו הולכים עם נתניהו. האמירות שלו בנאום הן לא טובות. הדברים האלה יצטרכו להתברר בהמשך. אנחנו נלך איתו רק אם זה יהיה ברור ששומרים על סטטוס קוו".
עוד הוסיף: "הגיע מישהו שהוא אדם סביר שהיה רמטכ"ל ונמצא פחות או יותר במרכז. אבל הוא לא יצליח לנצח את נתניהו. נתניהו ראש ממשלה הרבה שנים ויש לו הרבה ניסיון. אם היה אפשר להפיל אותו בדרך נורמלית אז לא היו כל החקירות נגדו".

בנוגע לאיחוד הפנים חרדי עם ש"ס, אמר גפני כי הסוגיה נמצאת עדיין במשא ומתן, אך הוא חושש כי המהלך יפגע בכוחם. "בבחירות זה לא מספיק אם אתה נחמד ויפה, אלא אם אתה מביא את הציבור ומקבל את האמון שלו. צריך לבחון את הדברים באופן פרקטי ולא אידיאולוגי כדי שלא נגיע למצב שנאבד קולות", אמר.
על הודעתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט לפרקליטיו של נתניהו כי לא ידחה את ההודעה על שימוע לאחרי הבחירות: "כדי שראש ממשלה יעזוב את תפקידו הוא צריך להיות מורשע. יועמ"ש לא ממנה ולא מחליף ראש ממשלה. אי אפשר להדיח ראש ממשלה אלא אם כן בית המשפט פסק פסק דין חלוט".

בתוך כך, נדמה כי ביש עתיד מתקרבים לחיבור עם חוסן לישראל של בני גנץ, שכבר חברה לתל"ם של משה יעלון. "לפיד וגנץ מדברים פעמיים ולפעמים שלוש פעמים ביום", אמר ל"מעריב" ח"כ חיים ילין מיש עתיד. "מדברים על איחוד, כן או לא, איך זה יעבוד וכו'". כמו חבריו למפלגה, גם ילין משוכנע שיאיר לפיד הוא שצריך לעמוד בראש האיחוד. "החצץ שאכלנו בשתי קדנציות שווה את כל המנדטים", אומר ילין. "אבל גם אם תיאורטית כבר יש סגירה ביניהם, אסור להם לצאת עם זה היום כדי לא לתת לימין דחיפה להתאחד גם כן. אם מודיעים, זה יום לפני סגירת הרשימות".
 
לדברי יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עפר שלח, ההכרעה בעניין תיפול בתוך שבועיים. סקר שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר ופורסם שלשום ב"מעריב" מגלה כי איחוד בין חוסן לישראל ליש עתיד יניב 32 מנדטים, בדיוק כמו הליכוד. בינתיים נמשכים המגעים בין מפלגתו של גנץ למפלגת גשר של אורלי לוי־אבקסיס בנוגע לחיבור אפשרי. הבעיה היא שלוי־אבקסיס לא יכולה להתמודד בבחירות הקרובות במסגרת מפלגה המיוצגת בכנסת הנוכחית ולכן חיבור עמה יכול למנוע חיבור עם יש עתיד.