בני כהן ממשרד ייעוץ התקשורת רימון, כהן ושות' אמר הבוקר (ראשון) ב-103FM כי ראש הממשלה הצליח לשכנע אנשים כי הוא "תחת מתקפה", וכי הוא רואה את התקשורת כיריב ו"פועל מעליה". בראיון לתוכניתו של גיא פלג, כהן אמר כי "הקרב גמור" בין ראש הממשלה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

היועץ התייחס להשקת "הליכוד TV" - ערוץ פייסבוק ישיר לציבור עם מהדורת חדשות יומית מטעם מפלגת השלטון. "אני חושב שדווקא היום לרשתות החברתיות יש את היכולת לשדר תשדירים בקלות יותר, בצורה מפולחת. אדם לא יראה סרטונים שלא מתאימים לו ומצד שני יראה המון דברים שאמורים לשכנע אותו", אמר כהן. 
 
יועץ התקשורת התייחס לסרטון שפרסם נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו, בו טען שמנדלבליט נכנע ללחץ השמאל להגיש כנגדו כתב אישום בכל מחיר לפני הבחירות. "הקרב בין ראש הממשלה ליועץ המשפטי הוא כבר קרב גמור, אין להם עוד יכולת לשכנע אחד את השני ולכן ראש הממשלה מנסה לפנות לקהל שלו ולחזק את הבייס", אמר כהן. "ראש הממשלה מבצע סוג של משפט סופרמרקט. אם הוא יצליח לזכות בבחירות אולי הוא גם יצליח להעביר את החוק הצרפתי".


כהן אמר כי החלטת ראש הממשלה לבחור באלירז שדה כמנחה ערוץ הליכוד באה ליצור אלטרנטיבה לכלי התקשורת המרכזיים. "זו החלטה שלא כל כך נוח לי איתה אך נתניהו, כמו טראמפ, סימן את התקשורת כיריב ולא כמדווח ולכן פועל מעליה. גם אריק שרון עשה זאת בתקופתו". 

"במקרה הזה נתניהו תוקף את התקשורת בצורה חזקה מאוד והצליח לייצר מצב בו 50% מהמדינה קורא תקשורת אחרת, הוא הצליח לשכנע אנשים שהוא תחת מתקפה. בחירות זו סיטואציה של זהויות והבחירה באלירז שדה נכונה לקהל היעד. אלירז שדה הוא ידוען שמכירים אותו כ'אחד משלנו', אחד ששבט הליכוד מרגישים איתו נוח", הסביר היועץ האסטרטגי. 

פלג אמר כי בחירתו של כוכב ריאליטי כמו שדה לקמפיין תמוהה בעיניו. כהן השיב: "אני מניח שאתה לא היית בין 30 האחוזים שצפו באותה תוכנית ריאליטי באדיקות. יש רבים אחרים שכן. אלו האנשים שכנראה קרובים יותר בתפיסתם לזהות הליכודית מאשר לזהות אחרת".

"אחד הדברים שהכי חשובים שקרו בגוש השני, עם כניסתו של גנץ, הוא שנוצר לו מישהו להתגאות בו. גאווה היא דבר קריטי ביותר בבחירות. בליכוד מתחילה להיחלש הגאווה כלפי נתניהו ולכן נתחיל לראות חיזוק של מותג הליכוד שקורא לליכודניקים לבוא להצביע", סיכם.
 אלירז שדה. צילום: רפי דלויה
אלירז שדה. צילום: רפי דלויה