שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, אמר היום (ראשון) ב-103FM כי רשימתו של בני גנץ מנסה "להתחפש לימין", וכי חבריה משה (בוגי) יעלון, יועז הנדל וצביקה האוזר מחזיקים באותן דעות כמו יו"ר הימין החדש, השר נפתלי בנט. בראיון לתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל, רמון התייחס למאמר שכתב בו הוא תקף את מפלגות השמאל וטען כי הן לא באמת מהוות חלופה לשלטון הימין הנוכחי.

"כבר עשר שנים אין אלטרנטיבה, לא נאבקים על הדבר המרכזי שמחלק את הציבור הישראלי. השאלה היחידה היא האם אנחנו רוצים ששניים וחצי מיליון פלסטינים יהיו חלק ממדינת ישראל בצורה כזו או אחרת או לא", אמר השר לשעבר. "מהנושא הזה נגזר הכל ועל פיו הקהל מצביע. רוב השמאל, ראה נאומו של גנץ, מנסה גם הוא להתחפש לימין. מי שלוקח את בוגי יעלון, צביקה האוזר ויועז הנדל יודע שבבחינת מיקרוסקופ אין בינם לבין השר נפתלי בנט שום הבדל".

"70% מהציבור חושב שצריך להפריד בין 220 אלף הפלסטינים והשכונות מירושלים וחושבים שהיא צריכה להישאר יהודית בעוד שהליכוד בעד לשמר את המצב הנוכחי", אמר רמון. "הפלסטינים לא מעניינים אותי אך מעניין אותי שתהיה כאן מדינה יהודית. לא יכול להיות שיבוא מישהו שרוצה להיות ראש מחנה המרכז – שמאל ולא יאמר שהוא בעד הפרדה. אני לא אומר בעד שתי מדינות לשני עמים חס וחלילה אך לא יכול להיות שעד מקום 20 יהיו בו אנשי ימין הכי קיצוניים שיש".


חבר מפלגת העבודה לשעבר התייחס לדיווחים כי גנץ דיבר על אופציה של נסיגה חד צדדית מהשטחים. "הוא לא רמז לזה אפילו, זה הכל ספקולציות של כתבים. אדם שרוצה להנהיג שיאמר שאם לא יהיה פרטנר הוא יעשה צעדים חד צדדיים", אמר רמון. "מזה שנה וחצי ביבי מסרב לדבר עם אבו מאזן למרות שהסכים שהוא הסכים לדיון ללא תנאים מוקדמים. אני חושב שצריך לדבר איתו, לאחר מכן אני חושב שצריך להפריד את הכפרים הפלסטינים בירושלים כדי להציל את העיר".

"בהמשך אני חושב שצריך לנהל ברית עם מצרים וסעודיה כדי להביא לקץ שלטון הטרור של חמאס במקום לתת להם כסף", הוסיף שר המשפטים לשעבר. "במידה ואין פרטנר אני בעד להודיע שאנחנו מספחים את כל הגושים כשדין תושב מעלה אדומים כדין תושב תל אביב ושמעבר לגושים אין התנחלויות, תוך תוכנית 'פינוי-פיצוי'. אני חושב שכלל הנושאים הללו ועוד הם נושאים שציבור האמצע מאמין בהם".
 יועז הנדל. צילום: מיטל כהן, פלאש 90
יועז הנדל. צילום: מיטל כהן, פלאש 90