נציגים של ממשלת תימן ושל המורדים החות'ים נפגשו בספינה בים האדום לדיונים על נסיגת כוחות מהעיר חודיידה, בהתאם להסכם בתיווך האו"ם. הצדדים נפגשו על ספינה של האו"ם מפני שניסיונות לכנס את המפגש השלישי במספר ביניהם על שטח שבשליטת הקואליציה הסעודית נכשלו, מפני שהחות'ים סירבו לעבור אליו משטחם, כך מסרו היום (ראשון) מקורות לרויטרס. 
הצדדים הלוחמים היו אמורים להסיג את כוחותיהם עד ה-7 בינואר במסגרת הסכם שנועד למנוע מתקפה כוללת על חודיידה, אך הממשלה הנתמכת על ידי סעודיה והמורדים השיעים הנתמכים על ידי איראן לא הסכימו ביניהם על השליטה בעיר הנמל. 
שני המפגשים הראשונים כונסו בשטח שבשליטת המורדים השיעים, ולאחר מכן שליח האו"ם פטריק קאמרט נסע בין שטחי שני הצדדים. הספינה אספה משלחת של הממשלה התימנית מנקודת מפגש בים האדום לפני שהפליגה לחודיידה על מנת לאסוף משלחת של החות'ים, כך נמסר בהודעת האו"ם. הפגישה בין שני הצדדים הלוחמים החלה היום.


המורדים החות'ים בתימן. צילום: רויטרס
המורדים החות'ים בתימן. צילום: רויטרס

 
הפסקת האש בעיר החזיקה מעמד אך העימותים בה התגברו בשבועות האחרונים. האלימות נמשכה בחלקים אחרים של המדינה שלא קשורים להסכם. לפני כשבועיים, לפחות שבעה מתומכי הממשלה התימנית, בהם קצין בכיר, נהרגו ו-11 נפצעו במתקפת מל"ט של החות'ים על מצעד צבאי בבסיס האוויר אל-אנאד שבדרום המדינה. 

כזכור, קואליציה סונית בהנהגת סעודיה ואיחוד האמירויות התערבה צבאית בתימן ב-2015, לאחר שממשלתו של עבד ראבו מנסור האדי הופלה מהשלטון בבירה צנעא על ידי המורדים הנתמכים על ידי טהרן. החות'ים שולטים ברוב המרכזים האורבניים במדינה, בעוד שהממשלה שולטת בעיר הנמל עדן וברצף עיירות באזור החוף.